Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.
Och jag säger tvärtemot de andra. Du ger din dotter ensam tid med hennes intresse minst 2 timmar/5 dagar I veckan. Om de andra två också går i skolan så är de väl inte så himla små? Klart de märker att du prioriterar äldsta om du nu inte går på de andras aktiviteter varje dag också.....
Att du har möjlighet att hämta tidigare medan din man jobbar är ju inte ens samma diskussion. Och biltid har du väl med dottern när ni åker till stallet? De andra är dessutom två.
Jag antar att han tar hand om ditt barn ganska mycket också om du nu jobbar helg och natt så jag tycker det blir lite fel att anklaga honom för det han inte gör,utan att nämna det han faktiskt gör.
Ni behöver nog sätta er ner och prata igenom saken. Om de yngre barnen själva undrar om ni inte kan göra något (och du säger nej?) Är det ju ett tecken på att din sambo kanske har en liten poäng åtminstone.
Är de andra barnen helt ointresserade av hästar eller varför kan inte de följa med ibland?
Ts: en 13-åring med multiallergi måste ju läras hantera det. Det är livsviktigt för hennes framtid och överlevnad. Om hennes funktionsnedsättningar är av ett slag som inte medger den inlärningen (och heller inte att hon kan vara ensam i stallet ibland) så borde hon väl vara kvalificerad för personlig assistent eller liknande?