Min sambo tycker jag ger våra gemensamma barn förlite tid och förmycket till min dotter som jag är ensamvårdnadshavare för.
Jag kan faktiskt förstå sambon... Jag skulle också störa sig på om den jag bor med var borta 5 dagar i veckan...
Jag blir ibland jäkligt less på sambons hängande i hockeyhallen med sitt ena barn flera kvällar i veckan och nästan varje helg... Jag brukar påpeka att han faktiskt har fler barn också...
Sedan tycker jag inte det är rimligt att du tummar på din sömn för att hinna med för det orkar du inte i längden... Du måste sova... Han måste ta större ansvar för det dagliga tex tvätten och du måste fundera på hur du bättre ska fördela din tid.
Ja det är svårt att få assistans men har du försökt? Att få assistans heltid är svårt men det kan vara lättare med timmar som avlastning... Ni kanske skulle ha mer avlastning är var 8 helg och 2 veckor på sommaren har du kollar upp det. Det är ju en del i dotterns frigörelse... Nu börjar åldern när man inte vill hänga med mamma man hela tiden så hon kanske skulle kunna få en kontaktperson.. Det är i alla fall värt att kolla upp. Sedan kanske det är rimligare att ni inte hjälper till med hästen också för som det är nu är du antingen i stallet eller så jobbar du. Och sambon ska inte bara sitta på arslet när han är hemma han heller han kan gott tvätta och städa tillsammans med barnen och sovmorgon EN dag på helgen tycker jag är rimligt om båda vill sova länge, då får man dela på det.
Sen är det krasst så att har man flera barn så kan man i rimlighetens namn inte lägga så många dagar på den enas hobby. Så länge hon inte klarar hästen själv, så kanske det är läge att bara låta henne rida på ridskolan en eller två dagar i veckan. Du måste fördela din tid mellan alla dina tre barn, utan att tumma på sömnen så att du går in i väggen.
Sambon måste dra sitt lass utav hemsysslor och fördela tid mellan sina två barn.
Ta gärna hjälp utifrån med att lägga upp livet så att det går runt för de båda.