heidla skrev 2017-03-02 15:38:46 följande:
Det är faktiskt grundläggande kompetens? du kanske inte ska slänga dig med fina ord om du inte förstår att använda dem rätt.
Men jag utgår från attdet bara var ett tramsigt sätt att försöka provocera med tanke på hur du använder ordet 'kärring' i ditt inlägg.
On topic, Ts du har dejtat den här kvinnan i 3 månader och tror du ska ha någon slags rätt till att bestämma hur hon ska uppfostra sitt barn? Hur skulle du själv känna det om någon anmärkte på ditt barn eller försökte få dig att ändra på din uppfostran? det är inte heller ovanligt med barn som beter sig dumt vid den åldern och speciellt inte när ens mamma eller pappa träffar någon ny, då kan barn bete sig väldigt dåligt och ouppfostrat, med det sagt självklart skulle man önska att föräldrar kunde uppfostra sina barn lite bättre men å andra sidan kanske hon har sina tankar om hur du uppfostrar ditt barn fast hon inte säger det till dig.
Du kanske inte är redo att bli bonuspappa? I längden kommer det inte fungera om du blir bestämmande för då kommer dottern att sätta sig emot, men kanske även mamman också och det blir till två läger i er familj, eller vad säger jag ni är ju faktiskt INTE en familj, du och mamman dejtar, ni bor inte ihop, om och när ni ska flytta ihop då är det dags att ta snacket om hur ni vill det ska se ut angående regler och uppfostran men som mammas pojkvän komma in och vilja bestämma det blir bara fel och det kanske upplevsmer som kontrollerande. man ska definitivt avhålla sig från att kritisera andras barn i början när man träffar någon, det enda du kan göra är faktiskt bestämma om du verkligen vill vara med den här kvinnan och om svaret är ja om du har tålamodet för du kan inte komma in som mammas pojkvän och domdera för det lär inte bli bättre bär tjejen kommer i tonåren då och var beredd på att det kommer anmärkas även på din son och ditt beteende.
Jag tycker du ska ta och prata med den här kvinnan och sen får ni klura ut om någon av er tycker det är värt att fortsätta ni har ju bara träffats i 3 månader, ni känner ju inte ens varandra ordentligt, ni är ju bara i förälskelsefasen fortfarande.
Men herregud människa, ingen har talat om att ts ska bestämma över hennes barn! Om de öht ska ha någon framtid tillsammans så MÅSTE han PRATA MED HENNE om hur hon tänker kring såna här saker. Hennes lilla monsterunge ska inte få bete sig såhär och vara elak mot andra.
Men jag hoppas att ts lämnar. Mamman är uppenbarligen inkompetent.