Inlägg från: SpinachPuff |Visa alla inlägg
  • SpinachPuff

Akut hjälp med blondering gone wrong!

Var igår hos frisören med en mellanblond ombre som blivit gul i toppar då färgen släppt. Sa att jag ville ha det ljusare med en pärlig "glow" istället för matt och med mörkt i hårbotten. Hon sa att det inte gick att få mörkt i botten (vilket jag tyckte var lite konstigt, då det är väl det man gör när man gör en ombe?) utan att man måste låta det växa ut. Men kändes som att hon hade stenkoll så litade på henne. Har själv verkligen ingen koll på skillnad mellan helblekning, slingor och liknande så när hon sa vad hon tänkte göra sa jag att det säkert skulle bli bra eftersom det kändes som att vi tänkte likadant när det kom till vilket slutresultat jag ville ha

Visade sig att vad hon tolkade som ljusare och vad jag tolkade som ljusare var HELT olika. När jag satt mig framför spegeln efter infärgningen fick jag en seriös chock och enda anledningen till att jag inte sa något var för att jag tänkte att det kanske var jag som var så an att se mig mörkare och hon själv sa att hon var supernöjd med resultatet. Gick hem och såg det i spegeln och grät lite grann. Tänkte fortfarande att det kanske släpper men nu när jag ser det dagen efter är det fortfarande ALLDELES för ljust. Ville ha en naturlig ljus färg och inte platinablont som det är nu.

HUR FIXAR JAG? Ska tillbaka till jobbet imorgon och kan verkligen inte gå dit såhär. Håret är kritvitt och jag själv är mörk. Frisören har inte tid att fixa på några dagar och har ett seriöst jobb där jag möter kunder så kan inte ha det så i ett par dagar. Kan jag tona det? Eller lägga in en färgbomb? HJÄLP!

• Svar på tråden Akut hjälp med blondering gone wrong!
  • SpinachPuff

Första bilden är före, andra är efter. Kan tillägga att jag har ljusbruna ögonbryn och brungröna ögon så det ser VÄLDIGT onaturligt ut

• SpinachPuff

Kul att ni tycker det ser bra ut men tycker själv inte det :)

Vill ha ett naturligt blont hår, inte alls platina: även om det är fint på många är det inte min stil. Ville ha något i stil med:

• SpinachPuff

Alltså hårfärgen är inte ful, hon gjorde ett bra jobb. Problemet är att det är för vitt (alltså för ljust) vilket skär sig mot min egen hudton. Vill alltså dämpa det blonda till en mer naturlig blond färg.

Och egentligen vill jag ha det mörkt i botten i en ombre men det är inget akut som behöver fixas nu

Svar på tråden Akut hjälp med blondering gone wrong!