Inlägg från: Nappar12 |Visa alla inlägg
  • Nappar12

Abort - Sorg - Ångest

Hej jag har också gjort en abort i v.13 så jag förstår din smärta och ångest. Jag ville också gärna behålla barnet och var överlycklig över att bli mamma men jag var bara 21 år gammal och i förhållande med en GIFT man som var otrogen med mig så till sist gjorde jag abort mot min vilja.. detta var 2 år sedan och jag tänker ofta på om jag gjorde rätt val men eftersom jag idag har träffat en mycket bättre man så tänker jag att det ändå var rätt beslut. Det gör ont att påminnas om det som hänt men i framtiden kommer du få barn och då med RÄTT man och allting kommer kännas lyckligt och bra då bägge vill ha barn tillsammans och du inte tvingar din partner till något..man är 2 om att skapa ett liv och alla barn förtjänar så bra förutsättningar som möjligt. Tänk att du gjorde detta för ditt barns eget bästa ,  och att barnet kommer tillbaka till dig när du är "redo" igen , kanske med samma man eller någon annan det är bara gud som vet <3 gör ditt bästa o förlåt dig själv och se till att få stöd av din partner för det förtjänar du verkligen.. han som gjorde dig gravid se till så att han SER hur negativt detta har påverkat dig o förstår att man ALDRIG kan tvinga någon göra abort !!!! Blir så fruktansvärt förbannad på dessa män som tvingar kvinnor göra abort mot sin vilja... det är ett ingrepp som påverkar hela ens liv psykiskt en långt tid framöver... men allt kommer ordna sig med tiden jag lovar det.

• Nappar12

6 månader sen senaste aborten nu ???? mitt liv har varit ett total mörker. Isolerat mig hemma då jag läser en distans utbildning och varje dag klandrar jag mig själv hur jag kunde vara så dum att göra abort! Varje dag kommer tankarna att nu hade jag kunnat vara gravid i 6e månaden.. slutade med p-pillerna för 2 månader sen och ännu inget pluss.. det enda jag tänker på nu är bli gravid igen.. galet detta låter men önskar så oerhört att jag kunde göra sista aborten ogjord???? svårt o gå vidare. Ända sättet att glömma tror jag är att bli gravid på nytt. Jag har börjat gå till kyrkan vilket jag sällan gjorde tidigare. Allt jag önskar mig i livet nu är att få ett friskt barn!

Svar på tråden Abort - Sorg - Ångest