Inlägg från: Elderberry |Visa alla inlägg
  • Elderberry

Någon som jobbar på kicks och/eller kan en del om colour ID?

Jag fick en kod för min hudton för några år sedan, glömde bort den och gick och fick en ny då jag vill ha en ny foundation och har kollat på några online som jag är intresserade av (finns inte i affärerna). Såg dock att koden jag har verkar matchas mot framförallt varma undertoner, jag är kalltonad.

Hur fungerar kicks colour ID? vilka färger är neutrala/kalla/varma? Är C = kall och W= varm?

Jag vågar inte riktigt chansa på att den där apparaten har matchat mig rätt, rätt trist då jag inte har möjlighet att swatcha de foundations jag är intresserad av.

• Svar på tråden Någon som jobbar på kicks och/eller kan en del om colour ID?
  • Elderberry

Oj, är den så känsligt alltså? Jag hade hållit mig inomhus ett tag för att inte vara extra röd från kölden. Jag märkte att hon tog bilder längs med käkbenet, som jag antar att de har lärt sig att man ska, men min naturliga rödhet i ansiktet går ända ner till käkbenet... Jag tror faktiskt att det var en miss för mig, det kanske fungerar för andra men om jag ska få ett bra resultat så borde hon nog ha hållit den apparaten till antingen hårlinjen eller nacken (som har min färg fast utan det röda).

Ser ut som att jag får leva med min CC-cream ett tag till och sedan köpa en foundation när jag kan testa den innan jag köper den (kanske nästa gång jag är i Stockholm?).

Tack för svaret :)

• Elderberry
    Monchichier skrev 2017-02-28 09:22:44 följande:
    Japp, den är tydligen så känslig!
    Jag har samma problem som dig med rödhet. Kan tipsa om cliniques foundation. Tror serien heter typ anti-redness. Den är grymt bra på mig (som dessutom är megatorr). Köp den då inte på kicks, utan på Åhléns där riktiga "clinique-människor" finns, där kan de hjälpa dig att hitta rätta färgen.
    Vet inte om åhlens i min lilla stad har "clinique-människor", men jag vet att de har märket så jag kan gå dit och testa lite själv :) Tack för tipset!
Svar på tråden Någon som jobbar på kicks och/eller kan en del om colour ID?