Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Någon som jobbar på kicks och/eller kan en del om colour ID?

När jag gjorde den där så höll jag i en kaffekopp och tjejen frågade om jag hade druckit kaffe. Tydligen så är den där mackapären väldigt känslig och har man gjort något som får blodcirkulationen att "inte vara sig själv" så att säga, så får man fel resultat.

När man dricker kaffe tar blodcirkulationen och ökar i ansiktet vilket gör att man liksom "byter färg". Kan tänka mig att det är värre med om man är andfådd osv eftersom man inte ens känner av förändringar av kaffe. Och springer man i affärer, dessutom med vinterjacka, blir man ju väldigt varm. Om man då springer in på kicks i förbifarten och gör det där testet tror jag att koden man får blir helt uppåt väggarna fel.

• Monchichier
    Elderberry skrev 2017-02-28 09:02:11 följande:

Oj, är den så känsligt alltså? Jag hade hållit mig inomhus ett tag för att inte vara extra röd från kölden. Jag märkte att hon tog bilder längs med käkbenet, som jag antar att de har lärt sig att man ska, men min naturliga rödhet i ansiktet går ända ner till käkbenet... Jag tror faktiskt att det var en miss för mig, det kanske fungerar för andra men om jag ska få ett bra resultat så borde hon nog ha hållit den apparaten till antingen hårlinjen eller nacken (som har min färg fast utan det röda).

Ser ut som att jag får leva med min CC-cream ett tag till och sedan köpa en foundation när jag kan testa den innan jag köper den (kanske nästa gång jag är i Stockholm?).

Tack för svaret :)

Japp, den är tydligen så känslig!

Jag har samma problem som dig med rödhet. Kan tipsa om cliniques foundation. Tror serien heter typ anti-redness. Den är grymt bra på mig (som dessutom är megatorr). Köp den då inte på kicks, utan på Åhléns där riktiga "clinique-människor" finns, där kan de hjälpa dig att hitta rätta färgen.
Svar på tråden Någon som jobbar på kicks och/eller kan en del om colour ID?