Inlägg från: Anonym (Kvinna1989) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna1989)

Vad är det snålaste du varit med om?

Min barndomskompis... vi har känt varandra i 27 år, väldigt olika men alltid varit bra vänner och kommit överens även om vi hörs kanske bara 2 ggr per år.

Förra sommaren åkte hon hit och hälsade på, hon var student och klart att resan är lite dyr för henne men ingen överdriven summa och hon hade ändå ärenden hitåt då vår gamla hemstad ligger rätt nära (jämfört med vad hon bor).

Hon bor hos oss (vägrar låta vänner bo på hotell och betala frukost m.m om de verkligen inte föredrar det, de får mer än gärna sova och äta här), väl ute så äter hon en Vapiano middag med vin men resten av kvällen på mina favvo ställen betalar jag (även kollektivtrafiken).

Dagen efter så ska vi besöka museum m.m men hon vill inte åka kollektivt utan vi ska gå, jag erbjuder att betala om hon inte har råd och vi rör oss runt i staden hela dagen. Museumen vi skulle till vill hon absolut inte gå på (LÄNGRE - hon hade bestämt.. inte jag) däremot museum med gratis inträde går bra, ett betalar jag inträde på för att vara schysst.

Hon börjar bli hungrig och vill jätte gärna äta på ett speciellt ställe.. vi går dit och hon börjar oja sig över pengar igen men betalar sin mat, däremot så betalar jag hennes dryck.

Sen går vi till en klädesaffär hon tjatat om hela dagarna som hade super rea som hon velat gå till senaste halvåret.. vi (eller jag står mest vid sminket diskuterar pigment i något läppstiftsliknande med en expedit) strosar runt där i någon timma och hon hittade några plagg hon verkligen verkligen ville ha så hon köpte dem och så går vi till tåget för att säga hejdå för denna gång och hon skulle åka till sina föräldrar... varpå hon säger att hon verkligen gjort ett klipp då ett av de 4 plaggen hon köpt var på sådan super rea så hon kunde inte låta bli fast hon försökt att intala sig i flera månader att hon inte skulle ha den.. den hade bara kostat 700kr.. och det var billigaste plagget lyckades hon även yppa..

Aldrig sett dessa tendenser tidigare och jag har inte direkt kollat om de fanns kvar.. kände mig jäkligt utnyttjad.. ja jag var för snäll men detta var en polare jag känt i 27 år som alltid varit generös tillbaka och vi har haft samma syn på pengar dvs att man bjuder och allt jämnar ut sig i slutändan.. av förklarliga skäl har jag inte sökt kontakt sen dess..

Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?