Inlägg från: Anonym (Loool) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loool)

Vad är det snålaste du varit med om?

En äldre dam på jobbet som delade itu på bindor. Eftersom de aldrig kom något på hela bindan tyckte hon det räckte med en halv,så hon skulle slippa köpa de så ofta. Samma dam delar strumpbyxor i mitten efter att ena fått lite hål för att kunna använda de med en annan del från en annan strumpbyxa så de blir två nylon strumpor, hon vägra dessutom köpa diskmedel för hon tyckte det räckte med varmt vatten eftersom yes e så dyr, sen undra hon vf det aldrig blev rent. När hon skulle handla skulle hon ha olika saker från minst 4 butiker för det var prisskillnader på allt möjligt o då snackar vi 2-3 kr lr något, Haha komiskt, damen hade pengar för den delen!

• Anonym (Loool)
    Anonym (hmh) skrev 2017-02-27 16:08:17 följande:

Min kompis har inte alla hästar hemma och hon va väl snål denna gång omedvetet, Jag har bjudit henne 2-3 gånger på kaffe, stor latte för 20 kr med rabatt, egentligen kostar det 35-40 kr.
    Hon ville bjuda tillbaka och då åkte mina rabatt kort upp och det visade sig att 1 stor late skulle vara gratis denna gång och så 20 kr för den andra.

När vi sitter och dricker våra kaffen säger hon: va skönt det är att kunna bjuda tillbaka. jaja, hon betalade 20 kr sammanlagt för något som jag betalar 40 kr sammanlagt för när jag bjuder henne. Inga stora summor eller så men hennes oförståelse för omständigheterna va lite irriterande.

Låter som du är den snåla i detta fall dock, som räknar en kr.
  • Anonym (Loool)

När jag gick sista året i gymnasiet fick jag mitt första riktiga jobb så jag jobbade samtidigt som ja gick i skolan, hursomhelst hade jag då en tjejkompis som bodde cirka 30 minuter med bil från oss andra hon umgicks med. Den tiden hade min syster sin första egna lgh men hon var aldrig hemma så då var jag alltid där med mina kompisar, bland annat denna tjej kompis. Hon sov och åt hos mig, använde mina kläder samt hygien artiklar osv nästan en hel sommar. Varje gång vi skulle hitta på något som att dra till grönan tex lr gå ut på krogen så betalade jag för både mig själv och henne för hon jobbade inte. MEN då och då gick hon hem emellan. Hon hade rika föräldrar som bodde i stor villa som egentligen köpte allt hon pekade på åt henne. Så varje gång hon drog hem en två dagar Max fick hon massa dyra grejer, jeans för flera tusen, o massa annat dyrt och hon kom alltid tillbaka till mig o skröt om allt dyrt hon hade fått, trots att jag själv inte hade mycket pengar men ändå delade allt med henne. En dag blev jag extra irriterad när ja knappt hade pengar kvar och hon kom tillbaka o skröt om att hennes mamma köpt pärlor hon skulle göra tavla av för 1500 kr. Men botten blev det när jag en dag frågade om hon kunde ta med sin bil, för hon var den ända som körde bil på den tiden och hon frågade efter bensin pengar, då fick hon höra ett o annat.

Inte för att skryta men Jag är väldigt generös av mig, om jag har och du inte har så är mitt ditt, men d värsta jag vet är någon som vill dela mitt och behålla sitt för sig själv. USCH!!

• Anonym (Loool)
    Glinda från Oz skrev 2017-02-27 19:35:08 följande:
    Jag skulle inte kalla det där generöst utan bara dumt. Varför pratade du inte med henne om ekonomin sommaren?
    I min kultur diskuterar man inte pengar. Det anses vara pinsamt, att man ska dela på saker osv, man bjuder o delar med sig av allt man har, förutsatt att personen inte har, och att personen oxå ger av sitt som oxå är en oskriven regel, inget man uttalar svart på vitt. Man frågar inte gäster om pengar osv om de bor hos en. Men det finns väl en gräns på hur mkt man låter sig själv utnyttjas, för jag insåg sen att hon endast var hos mig pga hennes kille som umgicks med oss som hon bodde så långt ifrån, så hon utnyttjade att jag tillgång till lgh nära honom, hon utnyttjade honom oxå för den delen för han sålde grönt som vi höll på med den sommaren ( inget jag gör idag, dock ) så vi fick av honom gratis varje gång vi ville röka.

Var 18 då är 27 idag, så Jag var ung då och visste väl inte bättre i Guess, men fick ju nog tillslut så vi gled ifrån varandra.
  • Anonym (Loool)
    Anonym (S) skrev 2017-02-27 23:37:51 följande:

Min partner ber mig swisha 10kr för saker, och jag får aldrig bara "ta" något som är hans i kylskåpet medans han äter upp allt som är mitt.

Usch,förlåt! Men hur klarar du att leva med honom?
  • Anonym (Loool)
    MissNastrax skrev 2017-02-27 21:10:19 följande:
    En tjej i mina takter, man diskuterar inte att man ska ha ören och små skrot tillbaka utan man bjuder och blir bjuden, det blir jämnt i slutändan och man bara är och struntar i trivaliteter så länge det inte är stora valörer och det börjar gå till överdrift.. märkt när jag flyttade till sthlm att det är väldigt mycket betala på öret och swisha hit och dit jämfört med vart jag är uppväxt.
    Aah men precis, aldrig att jag skulle säga "du är skyldig mig pengar för lunchen" att ens låna ut pengar till lunch är skämmigt, har personen inte bjuder jag, blir tom så att Man bråkar vid kassan om vem som ska bjuda, ibland låter man personen bjuda för den e väldigt envis och ibland vinner man o man får bjuda typ. Jätte skönt faktist, för en av få egenskaper jag inte klarar av är snålhet.
  • Anonym (Loool)
    Anonym (vivi) skrev 2017-02-28 07:51:59 följande:
    Märkligt, jag anser att det är självklart att man betalar för sin egen lunch.
    Jag bjuder aldrig när jag äter ute med en vän eller kollega. Tar heller inte emot att de skulle betala för mig. (Undantag om man bestämt det innan men inte spontant.)
    Det är en kultur grej, att om två personer går ut vill oftas båda två bjuda, så d blir typ bråk vid kassan om vem som ska bjuda. Så d handlar inte om att inte kunna betala för sin lunch som du ser det. Det händer ju så klart att man betalar för sig själv oxå, men oftas är det fajt om betalningen. Svenska kulturen är Dock inte så, så jag förstår om du anser det vara konstigt.
Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?