Anonym (Snåljåpar) skrev 2017-02-28 13:59:00 följande:
Förväntar du dig ofta att andra ska betala dina räkningar och anser att det är snålt om de inte gör det? Jag kanske ska skicka min hyra till dig, den börjar bli lite dyr.

om de vill dra nytta av någonting som jag har och vara med och bidra till att jag får de där räkningarna så är det inte orimligt att det ska hjälpa till med det.
Men jag har aldrig haft det problemet, de jag känner erbjuder mer än nog om de vill ha skjuts eller åka med, inte ens säkert att jag tar emot pengarna.
Men jag tycker inte det är orimligt att dela på en kostnad som uppstår i och med en viss resa. Hade någon annan i sällskapet fått stå för bilen så hade ju istället den fått ta slitaget och värdeminskningen helt själv, hur kan det vara rättvist att en person ska få mer utgifter och de andra göra en besparing eftersom de lämnar sina bilar hemma och endast bidrar till bensinkostnaden
Anonym (Snåljåpar) skrev 2017-02-28 14:02:56 följande:
För att jag inte har något med värdeminskningar att göra, det är inte min bil. Det är kul att du anser att jag är generös som ville betala bensinen.

Du har med det att göra eftersom resan du åtnjuter orsakar en värdeminskning. Precis som den orsakar en bensinkostnad.
Nej jag har aldrig sagt att jag anser att du är generös som ville betala bensinen, jag påpekade att med DITT resonemang så borde du inte behöva betala bensin heller eftersom du menar på att de i vilket fall åker med sin bil och att de skulle behöva betala det iallafall. Varför ska du behöva betala andras utgifter, är ditt argument