Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Vad är det snålaste du varit med om?

Dejtade en kille ett kort tag för några år sen. En sommarkväll gick vi ut och åt, jag tog en räksallad och en öl, det kostade drygt 200. När vi skulle betala sa han "jag tar det", och jag tyckte ju att han var artig (jag hade tagit upp min plånbok och satt där beredd att betala min del), men tre dagar senare kom han och sa att jag var skyldig honom 211 spänn. Inte för att jag tar för givet att nån ska betala för mig, men blev lite irriterad faktiskt. Då kunde jag ha fått betala från början som jag faktiskt tänkt.

• Anonym (C)
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 11:41:11 följande:
    Idiot.

Vissa gillar nog låtsas vara artiga och generösa inför andra.
    Ja, det var nog så ja. Men jag upptäckte att han var sjukligt snål/ekonomisk. Samtidigt som han skröt om sin tjocka plånbok. Kan säga att det inte höll, snålheten var en sak, men han var faktiskt konstig på många sätt.
  • Anonym (C)
    sextiotalist skrev 2017-02-27 12:23:39 följande:
    Som mitt ex då, åt middag hemma hos mig, drack vinet jag köpte, frukosten som var hemma och en gång per år så bjöd han mig på middag ute och ..... tog det på företaget.
    När vi skulle på knytis till en kollega, vem var det som köpte ingredienserna, lagade det.... inte han
    Usch. Killen jag dejtade började sedan dejta en bekant till mig. Hon hade en kolonilott och bad honom köpa med bensin till gräsklipparen när han skulle komma dit. Det gjorde han, men när hon inte hade kontanter att ge honom blev han vansinnig. Att han var hos henne och åt och drack nästan varje dag tänkte han inte på, han hade ett välbetalt jobb, hon jobbade deltid som mattant och är dessutom ensamstående mamma. Och det var ju inget som sa att han inte skulle få pengarna en annan dag. När hon dumpade honom ringde han mig och kände sig så utnyttjad...det fick jag också höra förresten. Att han själv var svartsjuk på allt jag varit med om i livet, att jag hade haft partners före honom (ganska sannolikt när man är runt 45 liksom). Det värsta var väl när han skrek så saliven sprutade att jag mördat ett barn när han fick veta att jag gjort en abort som ung. Då åkte han ut. Han var inte klok.
  • Anonym (C)

Jag skrev i början av tråden om att jag var ute och åt med en jag dejtade ett tag, och han i efterhand krävde mig på 211 kronor för det jag ätit och druckit fast han sa "jag tar det" när vi skulle betala.

En annan sak han gjorde var att han aldrig ringde eller sms:ade mig. Hans sätt att kommunicera var att skriva till mig på Wordfeud-chatten. Det kostade ju pengar att ringa och sms:a. Kontantkort på sin privata mobil, och jobbmobilen vågade han inte ringa mig från ifall jobbet kollade hans samtalslistor... en gång när vi var på en weekend i Danmark (han bjöd med mig, jag blev jätteglad, men sen sa han att jag självklart fick bära mina egna kostnader) ringde hans bror för att berätta att han fått nytt jobb, då fick han nästan panik och ville lägga på direkt, för det blev så dyrt att ta emot samtal när man var utomlands.

• Anonym (C)
    nevermind skrev 2017-03-10 17:27:00 följande:
    Du sa väl att den sjukliga snålheten var ett av skälen till uppbrottet?
    När jag gjorde slut menar du? Nä, han hade värre egenskaper än så faktiskt. Sjukligt svartsjuk på mitt förslutna till exempel. Tålde inte att jag hade en bra relation till mitt barns far. Vi diskuterade sex och han blev vansinnig över att jag provat analsex förut (en gång). Överhuvudtaget att jag hade haft andra före honom... och vi var båda i 45-årsåldern. Skrek att "du har mördat ett barn" när det kom fram att jag gjort en abort i min ungdom. Han var inte klok.
Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?