sextiotalist skrev 2017-02-27 12:23:39 följande:
Som mitt ex då, åt middag hemma hos mig, drack vinet jag köpte, frukosten som var hemma och en gång per år så bjöd han mig på middag ute och ..... tog det på företaget.
När vi skulle på knytis till en kollega, vem var det som köpte ingredienserna, lagade det.... inte han
Usch. Killen jag dejtade började sedan dejta en bekant till mig. Hon hade en kolonilott och bad honom köpa med bensin till gräsklipparen när han skulle komma dit. Det gjorde han, men när hon inte hade kontanter att ge honom blev han vansinnig. Att han var hos henne och åt och drack nästan varje dag tänkte han inte på, han hade ett välbetalt jobb, hon jobbade deltid som mattant och är dessutom ensamstående mamma. Och det var ju inget som sa att han inte skulle få pengarna en annan dag. När hon dumpade honom ringde han mig och kände sig så utnyttjad...det fick jag också höra förresten. Att han själv var svartsjuk på allt jag varit med om i livet, att jag hade haft partners före honom (ganska sannolikt när man är runt 45 liksom). Det värsta var väl när han skrek så saliven sprutade att jag mördat ett barn när han fick veta att jag gjort en abort som ung. Då åkte han ut. Han var inte klok.