Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Vad är det snålaste du varit med om?

Värsta jag varit med om var ett par släktingar som ville ha betalt för att skjutsa tjejen till sjukhuset när hon var för sjuk för att ta bussen. En resa på 1.5 mil ca.

En kund till oss (vi säljer fjärrvärme) hade stängt av värmen och åkt en månad till Kina mitt i vintern. När han kom tillbaka hade naturligtvis hela rörsystemett frusit sönder på både vatten och värme och huset hade fått omfattande vattenskador. Gick loss på flera hundra tusen att fixa. Dumsnål.

• Anonym (Kille)

Jag har en jobbarkompis som kom på att om man ställer kranen på långsamt droppade, så registrerar inte vattenmätaren flödet. Så han lät kranen droppa i stora kastruller hela dagarna, och så hade han gratis vatten till matlagning och att spola toaletten med. Vattenbolaget böter t.o.m. ut mätaren för han hade så osannolikt låg förbrukning. Han skrev ut artiklar från Aftonbladet på jobbet, för att läsa hemma (istället för att surfa hemifrån, datorn förbrukar ju ström o kräver bredband).

Killen cyklar för övrigt överallt och lägger inte en krona på något i onödan. Allt är gammalt, tom hans kläder ser gamla ut (han måste handla på nån sec hand butik, för det känns jämt som hans skjortor är av 80-tals stil).

Hans hem har i princip bara gamla möbler från landstinget, som de bytt ut för att de var gamla. Han sparade till och med 33cl glasflaskor i sitt garage, för han var helt övertygad om att de skulle öka panten på dessa till 1kr/styck. Det måste ha varit tusentals flaskor i hans garage.

Ett riktigt original.

Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?