• gagaga

Abort är överlagt mord

Abort är överlagt mord och bara för att någon intygar dig att det är OK att injecera någon annan med giftig spruta , skrapa bort denna person med en tång samt förbränna resterna i sjukhusets förbränningskammare för medicinskt avfall så betyder inte detta att det egentligen är OK.

• Svar på tråden Abort är överlagt mord
  • lessman

blir så less att folk kallar abort för mord, förvånar mig inte om det är  vänstermänniskor so m vill förbjuda allting.

• blairw
    lessman skrev 2017-02-27 04:31:00 följande:

blir så less att folk kallar abort för mord, förvånar mig inte om det är  vänstermänniskor so m vill förbjuda allting.

Eh... snarare konservativa KD:are och SD:are som står för det mesta av abortmotståndet i Sverige.
  • lessman

du har nog rätt där. jag är inte så ppolitiskt insatt, mer än att jag inte gillar vänstern.

• LillaTjockaBertil
    gagaga skrev 2017-02-27 02:07:19 följande:

Jag är en man för det första.För det andra så talar vi här om barnens liv och inte mördarnas liv och hur det kom till att de bestämde sig för att begå mord.

Om detta inte är en person utan som vissa vilsna själar säger endast parasiter , hur kommer det sig då att vissa parasiter blir guldklympar , mammas älsklingar osv.Du pratar om biologi , enligt naturlagarna kan OMÖJLIGT en parasit bli annat än en parasit.Alltså är antingen det barnet som du behållit också en parasit eller så var också det barnet du aborterade en guldklump och mammas älskling.

Eftersom du vill att abort ska klassas som mord måste det ju innebära att du även vill att polisen ska utreda alla missfall som dråp alternativt vållande till annans död. Är du villig att betala mer i skatt för att polisen ska få ökade resurser för detta?
  • Abegayle70
    foodforclouds skrev 2017-02-27 04:15:24 följande:

Åh, vilken överraskning...

Precis. En fjant som aldrig drabbas av en oplanerad graviditet.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • lessman

säkert en vegan som vägrar att äta kött med, för kött  är ju mord i deras ögon.

• Ramborg

Om min granne blir sjuk och behöver en levertransplantation. Och jag råkar vara en passande donator. Tycker du TS att jag borde tvingas att donera en del av min lever? Du vet, den växer ju tillbaka efter ett tag?

Om inte, varför skulle jag som gravid kunna tvingas upplåta min kropp åt en annan människa i nio månader?

Är ett embryo mer värt än min vuxne granne?

42.
  • Lilly och Elionora
    gagaga skrev 2017-02-27 02:07:19 följande:

Jag är en man för det första.För det andra så talar vi här om barnens liv och inte mördarnas liv och hur det kom till att de bestämde sig för att begå mord.

Om detta inte är en person utan som vissa vilsna själar säger endast parasiter , hur kommer det sig då att vissa parasiter blir guldklympar , mammas älsklingar osv.Du pratar om biologi , enligt naturlagarna kan OMÖJLIGT en parasit bli annat än en parasit.Alltså är antingen det barnet som du behållit också en parasit eller så var också det barnet du aborterade en guldklump och mammas älskling.

Och utlösning som inte resulterar i graviditet är massmord
  • micromat

Abort är INTE och kommer Aldrig vara varken mord eller överlagt mord. Har du tagit sperma i munnen eller låtit killen komma i en kondom. Har du begått en brortslig handlig med ditt synsätt.

Att kunna göra abort är en männsklig rättighet och även en trygghet för kvinnan.

• Stårschan

Dumheter TS! Abort är att ta bort något som är en del av en kvinnas kropp. Vill du engagera dig mot mord så stöd en kvinnojour för kvinnor och barn som tvingas fly för sina liv för att komma undan våldsamma män istället.

Svar på tråden Abort är överlagt mord