Inlägg från: Anonym (Så klart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så klart)

Idag bakade vi negerbollar :)

Desiderium skrev 2017-02-26 11:03:06 följande:
    Och förr i tiden sa man horunge utan att det var något konstigt med det heller. Men nu är det ett negativt laddat ord. Precis som neger. 
    Nej det gjorde man inte! För övrigt är det ett ord som verkar ha kommit med en annan grupp en oss svenskar. Detta ord samt bara "hora" hörs frekvent i en del förorter framför allt.
  • Anonym (Så klart)
    Desiderium skrev 2017-02-27 09:35:19 följande:
    Menar du att hora och horunge inte är svenska ord? Det är väl klart att de är. Förr i tiden, i Sverige, ansågs man vara en hora om man hade sex som ogift, att "bedriva hor" kallades det. Horunge var barn som föddes av ogifta föräldrar. Dessa VAR vanliga svenska ord förr. Att dessa orden skulle ha kommit med invandringen är det dummaste jag hört. Hur verklighetsfrånvänd är du?
    Jag lever i en storstad och har vistats en del i förorterna. Det som ropar hora efter tjejer heter oftast inte olle eller erik om vi säger så....
    Skoj med folk som du som förnekar alla problem som finns i samhället...
  • Anonym (Så klart)
    Desiderium skrev 2017-02-27 13:14:13 följande:
    Jaha? Jag skiter väl i vart du bor eller vistas, det är irrelevant. Vad vi pratar om är gamla ord som förändrar sin mening. 
    Det är det väl inte! Jag bor så att jag hör ordet sägas från en viss kategori av människor. Skulle tro att det inte är lika vanligt ute på landet.
Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)