Inlägg från: monkees |Visa alla inlägg
  • monkees

Idag bakade vi negerbollar :)

MAN78 skrev 2017-02-25 11:09:02 följande:

Pärlsocker?? Nu var det många år sen jag gjorde negerbollar, men visst ska de rullas i kokos?

Alla negerbollar jag bakat i yngre dagar rullades i kokos och ngt annat var inte att tänka på. Mina barn har rullat dem i pärlsocker ibland men det är inget för mig.
  • monkees
    Anonym (milla) skrev 2017-02-24 23:45:12 följande:

Fanns ett så fantastiskt recept på negerbollar i en gammal bakbok jag lånade på biblioteket. Så jag och min 5-åring rullade typ 50 sånna där små bollar, hade färgat pärlsocker på dem. Ser riktigt goda ut. Om jag kommer ihåg ska jag ta en bild på receptet. Finns nog inte att få tag på i bokhandlarna dessvärre.... :)

Vad är "färgat pärlsocker"? Då tänker jag ...*typ*...strössel!? Jag har aldrig sett annat pärlsocker än det där vita som jag INTE vill ha på mina negerbollar btw. Det ska vara kokos. mmmmmmmmmmm
  • monkees
    DizzyD66 skrev 2017-02-26 12:27:00 följande:
    Och? Vad väntar du dig för respons här? Att alla imaginära feminister ska gå i taket för att du pratar negerboll? Seriöst?
    Varför skulle just feminister bry sig särskilt i ordet negerbolls vara eller inte vara?
  • monkees
    DizzyD66 skrev 2017-02-26 13:23:14 följande:
    Vet du vad jag allvarligt stör mig på? Att folk inte längre berättar om sina tankar och synpunkter offensivt. Nu tror jag inte att ts berättar om att hon bakat just "negerbollar" här för att berätta om hur bra hon är på att baka. Allting från rosa barnkläder till negerbollar ska framkalla någon reaktion. Icke sant?
    Jo det är väl själva idén med FL? Varenda tråd är ju liksom ett rop på uppmärksamhet och för att inte försvinna i bruset så blir det ju till att provocera. Det funkar ju för de trådar som hamnar i "hetaste" är ju oftast riktigt sjuka och konstiga?!
Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)