Anonym (milla) skrev 2017-02-26 00:23:14 följande:
Väntar med spänning på att bakverket "horunge" dyker upp på kondis... Undrar hur folk reagerar då...
Anonym (Tvärtom) skrev 2017-02-25 22:36:41 följande:
Jag har gått från att säga chokladboll till att säga negerboll. Fördelen med ordet negerboll är att ALLA vet vad man menar.
Antirasisthetsen runt namnet på bakverket har gjort att det dykt upp en uppsjö av olika varianter på namn. Havreboll och kokosboll t.ex.
Kokosboll förvirras ofta med kokoskakor eller kokostoppar, havreboll är det många som inte alls fattar vad det är och chokladbollar förväxlas ibland med arraksbollar.
Så jag säger negerboll så blir ingen förvirrad, det är bara en och annan trångsynt antirasist som blir hetsig och arg, men det får man stå ut med...
Kokosbollar är för mig något med kokos i, inte runt. Tänker mig typ de där med chokladutsida och så sånt där kleggigt kokosgrejs i.
Själva syftet med ett ord är att folk ska fatta vad man menar med det och negerboll vet ju alla vad det är vid det här laget.
Sedan har jag aldrig mött någon mörkhyad som kränkts av ordet. Jag har faktiskt aldrig träffat någon i verkliga livet som upprörts av ordet negerboll.
De enda som kränks av det är anonyma vänstertroll på Familjeliv.
Så frågan är om man ska låta ensamma "antirasister" som sitter och hetsar bakom sina datorskärmar och skapar sina egna teorier om osynliga rasistiska strukturer över allt i samhället styra samtalsklimatet? Jag tycker inte det.