Idag bakade vi negerbollar :)
Jag kallar dem för det de heter, nämligen negerbollar.
Det är inte mycket att diskutera faktiskt.
Jag kallar dem för det de heter, nämligen negerbollar.
Det är inte mycket att diskutera faktiskt.
Jag har aldrig någonsin, inte ens i min uppväxt kallat dom annat än kokosbollar, för att vi alltid rullade dom i kokosflingor. Jag läre mig faktiskt ordet negerboll när jag såg sunes sommar:D hade aldrig ens hört det innan, alla jag känner kallar dom också för kokosboll. Har aldrig heller ätit en som varit snurrade i pärlsocker....alltid bara kokos. Kokosboll.
Pärlsocker?? Nu var det många år sen jag gjorde negerbollar, men visst ska de rullas i kokos?
När jag läser detta inlägget ser jag framför mig ett barn som lärt sig ett nytt ord, som den vet att föräldrarna inte vill sen ska använda men av ren trotsighet gör det ändå. Som fan, skit, fitta, negerboll, knulla och alla andra ord ni kan tänka er.
Känns inte som man kan ta vuxna människor på allvar som inte kommit över den fasen.
Har svårt att ta människor som använder negerboll seriöst. Känns så otroligt barnsligt. Ska ni hålla på och fjanta er kan ni lika gärna gå fullt ut.
Vad sägs som att kalla lussekatt för guling-knut eller kladdkaka för zigenarpaj? Mulattkaka istället för tigerkaka och brownies kan väl bara heta blattar? Det låter väl trevligt och bildat.