• Stb

Bryter snart ihop..

Jag kan absolut förstå dig! Är själv 23 och min partner 26.

Jag har pcos och efter många långa månader med undersökningar fick vi idag besked om att vi ska få börja med Letrozol. Känns otroligt skönt att det är äntligen "händer" någonting. Men samtidigt jobbigt att hålla hoppet uppe att detta ska fungera.

Håller tummarna för att det ska bli bra för er! :)

• Stb
    RipNikita skrev 2017-02-23 22:02:30 följande:

Jag vet att vi är unga och har livet framför oss..men vi har försökt få barn i 2 år..men eftersom det sedan visade sig att jag inte har någon ägglossning..så har vi väl bara försökt 1 gång på riktigt. Tog pergotime i slutet på januari..fick mens så det tog sig inte. Jag blir så psykisk nedbruten av det här. Känns som ingen i hela världen förstår mig. Var och tog blodprover för att kolla om jag fått ägglossning den 3/2 inte fått svar än. Så kunde ju inte ta en ny kur vid denna mensen :(

Jag kan absolut förstå dig! Är själv 23 och min partner 26.

Jag har pcos och efter många långa månader med undersökningar fick vi idag besked om att vi ska få börja med Letrozol. Känns otroligt skönt att det är äntligen "händer" någonting. Men samtidigt jobbigt att hålla hoppet uppe att detta ska fungera.

Håller tummarna för att det ska bli bra för er! :)
  • Stb

Hur har det gått för er alla?

Hoppas allt är bra och att ni orkar kämpa på <3

• Stb
    RipNikita skrev 2017-04-20 20:42:47 följande:

Det går inte bra här... Fick mens idag efter 3:dje kuren med pergotime.. känns så hopplöst

Åhh va trist :/ förstår att det är påfrestande.

Min läkare sa iof till mig att jag skulle ge det ett år eftersom även kvinnor med regelbunden ägglossning) (på naturlig väg) inte har någon garanti att bli gravida direkt. Så hållet verkligen tummarna för er!

Jag plussade i lördags efter första omgången Letrozol+ ovitrelle. Så jag är lite i shock ännu. Fattar det fortfarande inte.
  • Stb

Tack så jättemycket. :)

Förstår att det är tungt. Vi försökte också i 2år innan utredningen.

Som sagt håller verkligen tummarna för er

• Stb

Tack så jättemycket. :)

Förstår att det är tungt. Vi försökte också i 2år innan utredningen.

Som sagt håller verkligen tummarna för er

• Stb
    RipNikita skrev 2017-04-21 07:28:15 följande:

Tack så mycket. Har en kur kvar pergotime. Sen finns den ju inte o få tag på längre. Sen blir det väl letrozol. Men vad hade du den andra till den på o något ?

Letrozol hade jag för att få ett ägg att mogna. Det kan vara lite knepigt att ställa in rätt dos så att man "bara" får ett ägg som mognar. Men på mig träffade vi som sagt rätt första omgången.

Ovitrelle tog jag dag 16 för att få ägglossning. Då det inte är säkert att man får en ordentlig ägglossning även om man har ett synligt ägg.

Jag tog enkel dos Letrozol dag 3-7. Där efter gjorde jag ett Vul dag 12 och hade då ett ägg på 16 millimeter. Det var lite för litet, så blev instruerade att vänta 4 dagar till, och ta ägglossnings test varje morgon. Om jag fått positivt under dessa dagar skulle jag ta ovitrelle sprutan direkt, annars vänta till fjärde dagen och ta sprutan iaf.

Då jag aldrig fick ett positivt ägglossnings test tog jag sprutan på fjärde dagen som jag blivit instruerad.
Svar på tråden Bryter snart ihop..