Anonym (Fia) skrev 2017-08-31 22:56:43 följande:
Jag är 15 år och har också vissa problem med psykisk ohälsa och har en liknande historia att berätta som du. Hade hört av andra med liknande problem att det var lugnande att röka och började testa för ett drygt år sen. Märkte att det lugnade mig när jag mådde dåligt och på BUP sa de till mina föräldrar att inte nödvändigtvis ta striden om rökningen just nu. Sen dess, det var i våras, får jag röka hemma och mina föräldrar köper mina cigg. Ingen av dom röker förutom mamma som feströker ibland. Fördelen är som sagt att jag blir lugnare av ciggen och nackdelarna är dels att jag röker ganska mycket och att min kondis blivit sämre. Det märks eftersom jag spelar både fotboll och innebandy. Fast plugget går mycket bättre sen jag började röka. Tänker ändå att jag ska sluta när jag blir lite äldre och förhoppnings mår bättre psykiskt.
Var glad för att du har kloka föräldrar som underlättar din vardag, särskilt om du inte mår så bra. Du skriver att röker ganska mycket, hur mycket är det? Undrar mest eftersom min bonusdotter får ett paket varannan dag som ska räcka till henne.