Inlägg från: NomenNescio |Visa alla inlägg
  • NomenNescio

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Mila76 skrev 2017-07-01 20:13:30 följande:

Men hörni rasistskrällen här på familjeliv...

Att snacka om väldtäcktsgener kopplat till härkomst går bra, men jävlar om någon kommer och påstår att vi svenskar är otrevliga...

Någon som besitter förmågan att reflektera? Kanske skulle höja er ett snäpp som människor.

Du har faktiskt en poäng i att vi är galet självgoda när det gäller vissa saker, som att svenska män minsann aldrig våldtar, utan det gör bara "de där andra", och att det därför är dubbelmoral att vi blir upprörda över att det plötsligt är vi som utpekas på ett negativt sätt.

Däremot har jag svårt att förstå ts problemställning. Mycket av det hon skriver är typiskt mänskligt snarare än typiskt svenskt. Avundsjuka och missunnsamhet finns överallt där människor finns. Och andra egenskaper som beskrivs, såsom kalla och stela, ser jag mer som misstolkning av vad jag tror egentligen är mer personlig integritet. Vi tenderar att inte störa varandra offentligt utav respekt, och vi tenderar att vilja träffa en person en eller två gånger innan vi släpper in dem i våra liv fritt. Och jag ser inget ont i det. Om svenskar trivs på det sättet är ju allt som det ska. Ts behöver inte älska det, men hon kan inte kräva att folk ska ändra något som de är bekväma och trivs med.
  • NomenNescio
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-07-02 02:14:16 följande:

Så frustrerande att jag inte kunde få roliga och intelligenta svar. Trodde att min tråd skulle fyllas med argument och logisk fakta :(

Jag var arg och konfunderas när jag skrev tråden och fick bra svar i början. Men mot slutet har det bara varit korta, icke beskrivande svar.

Finns det anledning till att så många utlänningar har dessa åsikter? Eller att jag har hållit med många som berättat om deras upplevelser om svenska folket? Har vi alla fel?

I trådstarten skrev jag saker som många andra också upplevt. Alltså en sammanfattning om våra upplevelser.

Har vi alla upplevt fel sida av saken? Vi pratar om ca 500 människor. Detta är kollegor, släkt, ex, vänner mm. Så blandade människor av blandad ursprung.

Grejen är att svenskarna nog inte bryr sig så mycket om vad "alla andra " tycker. Om vi trivs på det sätt som vi i dagsläget är kan det vara svårt för oss att diskutera en problemställning som vi inte ens anser existerar.

Så länge svenskar inte är otrevliga mot turister och andra - och det är vi inte, vi är kanske bara inte bundis direkt - så finns det inte så mycket att ändra på.

Problemet är snarare att du hade en egen föreställning kring hur den här tråden skulle bli, men den föreställningen var bara din. När inte alla andra tyckte som du blir du frustrerad på alla andra.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??