Inlägg från: Anonym (Mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mmm)

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Håller med dig ts! Minns själv som liten att min familj kunde bjuda min bästis på mat och godsaker ibland men hos henne fick jag stanna på rummet(vi är båda svenska)

Jag har också haft många utländska kompisar sen jag var liten och där har det alltid varit familjärt och bjudits, varit mer kärlek och värme. Mer personlighet liksom. Har själv fått höra att jag är mer som en invandrare vilket kan låta märkligt men jag förstår vad som menas. Är inte lagom vilket inte passar alla heller såklart.

Har valt en utländsk man också då jag aldrig ens uppfattat svenska mäns försök till varken kontakt eller intresse.

Svenskar bryr sig mycket om vad folk tycker och det ska verka så fint utåt. Och mycket avundsjuka.

Med detta sagt och att jag håller med dig till stod del tycker jag ändå ditt sätt att uttrycka dig är otrevligt. Man behöver inte gå på och förolämpa som du gör för att få sin sak igenom.

Det finns negativt på alla håll. Jag som attraktiv kvinna har även mött tydlig avundsjuka från utländska kvinnor och har även där stött på dryga, ytliga både män och kvinnor som inkräktar på ens sfär eller är alldeles för mycket tom för mig som är mycket själv. Som också vill köra finaste bilen och ha märkeskläder för att framstå som förmögna fast det är långt från sanningen så att påstå bara svenskar beter sig såhär är fel. Ja, många svenskar är snåla, tråkiga, inåtvända och ytliga men det är många med annan etnicitet också.

• Anonym (Mmm)
    Anonym (??) skrev 2017-07-01 13:30:56 följande:

inte riktigt min uppfattning att Svenskar vill ha finaste bilen eller kläderna?

en del försöker hitta sin egna stil till exempel genom att handla kläder i second hand affärer.. inåtvända kan jag hålla med om att vi är men samtidigt kan jag tycka att en del kritik är konstig som att Svenskar inte pratar med folk på bussen eller på stationen  de flesta pratar med dem som de redan känner och är bekanta med så är det väl i övriga Europa? det finns plus och minus överallt

Nej menade inte det med bilar och kläder, den uppfattningen har jag mer om invandrare men svenskar vill ha en perfekt fasad kan jag känna. Inte visa konflikter öppet, aldrig höja rösten utanför hemmet osv.

Sen detta med bussen tror jag menas att man kan pendla tillsammans med samma personer i flera år varje morgon utan att ens börja hälsa. Så tror jag inte det är i många andra länder. Min uppfattning är att folk har en mer lättsam inställning till att ta kontakt med okända människor, speciellt om man träffas på upprepade gånger.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??