Inlägg från: MissLoving |Visa alla inlägg
  • MissLoving

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Härlig tråd och det TS skriver stämmer in på svenskar ganska bra.

Känner att jag som invandrare måste dela med mig om mina känslor kring svenska folket.

Jag är verkligen lycklig lottad, av alla världens länder valde just mina föräldrar att flytta till Sverige.

Man kan säga att resten av världens befolkning tänker och lever mer eller mindre likadant, förutom svenskar och därför älskar jag dom.

Har aldrig träffa ett folk som är mer introvert och samtidigt så anpassningsbara i sociala sammanhang.

Hur det går ihop vet jag inte, men det är facinerande.

Jag jobbar halva året i en storstad i Sverige och resten av året med turism utomlands.

Kommer aldrig bo hela året runt varken i Sverige eller nått annat land, jag behöver dom helt olika människorna.

När jag behöver spänning, service, koruption, passion och kroppspråk är jag någonstans utomlands.

När jag behöver lugnet, tryggheten, ordning och "rätt ska vara rätt" är jag i Sverige.

Varför många upplever svenskar som falska är för att dom no matter what är artiga.

Här är ett exempel..

Bredvid mig i ett hus bodde ett skinheadsgäng (nyinflyttade), 5 dagar gick jag förbi dom när dom satt ute på verandan utan att ens våga titta på dom. Gruppen blev tyst när dom såg mig gåendes och förblev det tills jag försvann ur siket. Eftersom jag är av naturen nyficken av mig och modig tänkte jag säga Hej på sjätte dagen. Vad som hände när jag gjorde det var att jag fick ett Hej Hej tillbaka.

Det fortsatte så i två år. Sån här artighet finns bara i Sverige!

Hade jag hejjat ett extremgäng någon annanstans i världen hade det varit de sista jag gjorde.

Så hellre falsk artighet än rättfram elakhet.

Sen det här med snålhet, svenskar är INTE snåla, dom är ekonomiska.

Mina svenska vänner swichar hit o dit och allt ska vara så rätt så...

men är dom med mig så vet dom att jag inte vill höra sånt och dom anpassar sig som vanligt.

Alla invandrare som är trötta på Sverige ska ta och flytta några år utomlands för att bli tacksamma över vad Sverige har att erbjuda.

Alla svenskar som är trötta, gnälliga och ensamma ska snarast boka en gruppresa.

Det är under såna resor ni blir det bästa av två världar!

Tro mig, genom åren och jobbet har man sätt det mesta från alla håll och kanter.

Kan skiva hur mycket som helst, men måste iväg och ta hand om turisterna nu :))

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??