Inlägg från: border1 |Visa alla inlägg
  • border1

Vad fan är det för fel på svenska folket??

Sverige är ett indvidsamhälle. Man sköter sitt och skiter i andra. Därav kanske andra upplever oss som kalla, distanserade, och så vidare. Jag tycker det är sjukt gött att inte ha folk som klemar och klappar en på huvudet och "kommer till ens räddning" så fort något hänt. 
    Jag är den största individualisten jag känner. Jag är en självutnämnd osocial eremitkräfta, med typ tre pers i mitt liv, Dessa tre vet att jag vill sköta mig själv, för det mesta.
    Däremot kan jag tycka att det ibland gnälls lite jävla mycket här i Svea. Jag är allergisk mot gnäll.

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • border1
    VictoriaJ02 skrev 2017-03-01 07:00:21 följande:
    Det har jag sagt länge. Ett mer ateistiskt samhälle än det svenska existerar knappt. Konsekvensen av avsaknad av tro på något högre eller en god gudomlighet som bryr sig om oss är att man lätt blir deprimerad och uppgiven när de existentiella frågorna dyker upp i huvudet. "Varför finns jag till?" "Vad är mitt syfte på jorden" etc, då folk känner att det inte finns någon mening med deras liv. Förr blev jag arg på ateister och deras resonemang. Nu tänker jag mer att de får skylla sig själva. De har själva gjort valet att inte tro på något annat än vetenskapen och att allt bara är fysik och kemi. Det är verkligen inte mitt problem och jag är glad att jag inte är som dem.
    Vaddå "gjort valet"? Det är inget man aktivt VÄLJER. Jag är ateist, och mår väldigt bra. Jag lever ett andligt liv i form av att jag bland annat mediterar mycket och ser "det stora i det lilla". 
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??