Vad fan är det för fel på svenska folket??
Självklart är inte alla så, men det kan ta många år innan man hittar rätt. Både när det gäller det privata umgänget och en arbetsplats med vettiga kollegor.
Personligen anser jag att det är socialdemokratins fel att det har blivit så här. Det är deras eviga tjat om klyftor och orättvisor som lärt folk att hela tiden gnälla och beklaga sig och vara avundsjuka. De har uppfostrat flera generationer med grå offerkoftor.
Allt är alltid de rikas fel och alla ska ha det lika oavsett vad man själv bidrar med - den egna arbetsinsatsen. Allt är alltid någon annans fel. Det är synd om mig.
Jag är 40+ och tycker nog att det är först på senare år som jag har folk runt omkring mig som är som jag är.
Generösa, omtänksamma, samma intressen, samma mål i livet osv. Vi har alltså gjort oss av med både makens och mina ursprungliga vänner då vi vuxit ifrån varandra. Om vi ens någonsin passat ihop...
Vi har gjort oss av med snåla, gnälliga latmaskar med stora offerkoftor och omger oss nu med driftiga positiva människor.
Vare sig jag eller maken är födda med silversked i munnen utan har jobbat oss till där vi är och vi skulle kunna föda våra barn med silversked, men det gör vi inte!
De är inpräntade ifrån början med att man ska arbeta och göra rätt för sig och nämner man ens ordet lån/avbetalning i deras närvaro skriker de i högan sky att lyxfällan kommer och "tar" oss.
Kanske bäst att tillägga att diskussionen kring lån är i samband med fastighetsaffärer och inte privat konsumtion.