Vad fan är det för fel på svenska folket??
Jag är 100% svensk och håller med om att en stor del av befolkningen, har de tendenser som TS beskriver.
Tror att du var inne på något där TS om vädret. För om du träffar svenskar som är utomlands så är de inte alls stela och svåra att ta kontakt med. Då börjar helt plötsligt okända människor att prata och umgås med en.
Jag påstår inte att jag är annorlunda än TS beskrivning, är ju som sagt själv svensk. Kanske jag inte har alla de negativa saker som TS beskrev, och hen är nog medveten om att det är generaliseringar. Men jag tror att alla människor har vissa förutfattade meningar om andra etniciteter. Det innebär inte att man tror att exakt alla är så, utan att vissa grundläggande faktorer ofta finns gemensamt. Kanske är det kulturen eller vädret. Tycker att det är rätt intressant diskussion och tar inte alls illa upp trots att jag själv är rätt osocial och introvert, och borde känna mig träffad.
Men det måste vara svårt att generalisera om just den svenska etniciteten då det finns så många människor som har olika bakgrunder. Kanske är det kulturen och vädret som påverkar en stor del av befolkningen. Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är någon större skillnad mellan de nordiska länderna, eller om de har liknande mentalitet som oss.