• Physalis

Har dom rätt att kräva mig på hela summan?

Intressant fråga.

Jag tror att just frisörer rätt ofta är utsatta för folk som avbokar, inte dyker upp eller försöker dra ner priset på olika sätt. Därför är de antagligen rätt trötta på att vara sjyssta då det antagligen inte ger dem särskilt mycket tillbaka.

Finns det någon chef kanske på salongen som du kan ringa och prata om saken?

Det är ju tydligt att du blir skyldig att betala någon typ av summa men inte att det skulle vara det högsta möjliga priset för behandlingen.

Om du är tydlig med att du vill betala för besväret du orsakat, men en rimligare summa, så kanske de är villiga att förhandla? För det är en rätt saftig summa pengar.

Angående håret så tänker jag att det antagligen inte bara är att gå ut på lagret och ta en näve. Det ingår nog i den bokade tiden (som är förbi) att matcha ditt hår. Men helt orimligt tycker jag inte att ditt önskemål är. Men jag hade nog valt att antingen fokusera på att dra ner priset, eller din rättighet till produkterna du betalar för. Inte båda samtidigt.

Om du är villig att driva detta så kan du säkert kontakta en jurist.

Är du mindre villig så kan du ge de en dålig recension online.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Har dom rätt att kräva mig på hela summan?