Har dom rätt att kräva mig på hela summan?
Pandiz123 skrev 2017-02-21 10:36:15 följande:
Mamma tyckte även att jag kunde kräva att få håret som jag faktiskt betalt för, även om de inte skulle sätta in det. Trots allt kostade jag bara dem de minuter de väntade på mig, och inte något hår?
Nu säger du bara "att du fick förhinder" men frisörer och andra som gör behandlingar har i princip alltid klausuler om att avbokningar måste göras inom en viss tid, t ex 24 timmar. Nu kanske just du hade alla goda skäl i världen men många använder alla möjliga vaga svepskäl för att strunta i att dyka upp på bokningar. En del har helt enkelt bara ångrat sig för att de insåg att det blev för dyrt. Eller att något roligare dök upp. Det handlar om respekt för andras tid. I det här fallet frisörens.
Du kan ju alltid prova att bestrida avbokningsregeln som oskälig men hur har du tänkt ta den striden?
Du kan ju alltid försöka få till en överenskommelse. I nuläget blir du 3500 kr fattigare och ditt hår ser likadant ut.
Föreslå frisören att göra behandlingen vid annat tillfälle men till ett starkt rabatterat pris, säg 1000 kr. Då får du betala 4500 kr totalt men får din förlängning.