• Freya18

    BIM Mars 2017

    Fyy, vad tråkigt och läsa att så många har fått mens idag.. SkrikandesGråter
    Jag skickar varma kramar och lyckoönskningar på att det ska ta sig nästa gång!

  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-03-12 23:06:17 följande:

    Åh vad trist att läsa att så många fått mensen idag. Skickar stor kram till er tjejer och håller tummarna att ni alla får fina plus i april.

    Här är det äl+4, brösten har börjat ömma lite mer och det känns positivt. Känner mig nervös inför imorgon, de gånger jag haft friska graviditeter har jag fått som ett "stick" äl+5 och rikliga lotionflytningar.. så känner jag inget då kommer jag tappa hoppet. Dumt och löjligt då jag vet att alla graviditeter är olika men för mig har det varit tydligt båda gångerna det gått bra.


    Samma här, ÄL+4. Känner småknip i äggstockarna och det drar i svanken. Just att det känns i svanken kan bero på att jag har haft ett väldigt stillasittande arbete igår och idag. Men låtsas som att det är någonting annat. Drömmer 
  • Freya18

    Dagens ämne: Flytningar!

    Några av er upplever lotionflytningar och jag märkte samma sak igår! Helt kritvitt och rinner inte.

    Nu har jag googlat och läst olika forum inom detta ämne. Onekligen så är det ett graviditetstecken för många. :)

    Lite jobbigt att jag inte kan minnas om jag brukar ha så här efter ägglossning i normala fall.. När jag blev gravid i december så minns jag att jag var väldigt torr. Kommer inte ihåg om jag hade lotionflytningar, men torrheten fortsatte i många veckor. Nu får man hoppas på att det är ett gott tecken!

  • Freya18
    Jsv17 skrev 2017-03-13 14:24:27 följande:
    Jag har inte så mycket flytningar alls, jag brukar kunna se de klassiska rå-äggvita-ägglossningsflytningarna på ros pappret runt ägglossning, ibland mellan ÄL och BIM kan jag få som lite vitaktigt i de vanliga genomskinliga flytningarna men inte mycket. Enda gången jag haft riktigt rikliga flytningar som kändes och "märktes" var sist jag var gravid, men först lite längre fram typ runt v.6-7, fast jag skulle nog ta rikliga flytningar innan BIM som nåt tecken på att det händer någonting då det inte tillhör vanligheterna för mig, och för att man griper i varje halmstrå så här mellan ÄL och BIM haha
    Många får mera flytningar när dom plussar. Det är som du säger, det som inte tillhör vanligheten reagerar man starkt på. Jag reagerade när jag var så torr. "Vad händer? Varför är det så här? Har någonting hänt med pH-värdet?"
    Nu funderar jag bara på om jag brukar ha dessa typiska lotionflytningar eller inte. :/
  • Freya18
    Stardust skrev 2017-03-13 15:34:41 följande:

    Nu kom mensen 7 dagar för tidigt.. Lycka till ni andra!!


    Neeej :( Fan då.. En hel vecka är mycket. Tror du det kan bero på Cystan?
  • Freya18

    Kan man bli gravid om man har lågt med hcg kvar i kroppen efter ett missfall?
    Alltså är det ens möjligt att ett ägg fäster om det finns "gammalt" hcg?? Hittar så dåligt med information på gamla trådar när jag googlar..

    Jag misstänker att jag fortfarande har hcg kvar i kroppen efter MA. Gråter

  • Freya18
    tomten12 skrev 2017-03-14 13:18:27 följande:
    När hade du ma? Jag tror inte ens att man kan få ägglossning förrän alla gravhormoner är ute.. Men vad vet jag. Jag testade negativt bara några dagar efter mitt MA.. ( nov 2016)
    27 januari fick jag tablettbehandling för mitt MA.
    Har testat med ägglossningsstickor denna månad och fick en mycket tydlig stegring och kramper i äggstockarna. Så ägglossning har jag onekligen haft.

    Predictor Early testade jag positivt på förra månaden, så det fanns fortfarande hcg kvar i kroppen. Efter det fick jag mens.
    På återbesök hos Kvinnokliniken den 28 februari testade jag negativt, men deras graviditetstest är inte lika känslig som PE.
  • Freya18
    tomten12 skrev 2017-03-14 13:35:32 följande:
    MEn är du säker på att du har hormoner kvar? Jag tror nämligen inte att man kan få ägglossnings då för det är ju just HcG som säger år livmoderna att sluta producera ägg för att den redan är gravid.. så jag tror nog att du är " ren " om du haft ägglossning.. De där tidiga testerna skulle jag inte ilte på, de verkar ju visa fel lika mycket som de visar rätt.

    Kanske du fick tidigt mf förra månaden då?
    Det är så otydligt med hur mycket hcg man kan ha i kroppen och ändå få ägglossning. Vissa säger 50, andra säger under 20 och så har vi många som säger att hcg ska vara på 0 mlU/ml.

    Jag tror att jag testade positivt förra månaden på grund av att det fanns hormoner kvar från MA:t. Testade under flera dagar och det blev svagare för varje dag (detta var ungefär 5 dagar innan BIM). Sen fick jag mens och slutade testa.

    Det är så här att idag har jag testat positivt..... blir knäpp här hemma. Har bokat en telefontid till Kvinnokliniken för att fråga hur jag ska gå till väga. Fick bekräftat från dom att jag har inge hcg kvar i kroppen.
    Är på ÄL+6 så det är i princip omöjligt att plussa så tidigt när det är en ny graviditet. Jag testade nu för att verkligen få bekräftat att all hcg var borta från förra graviditeten. Usch, vad jobbigt och behöva vänta ut detta.. :(
  • Freya18
    Charlizee skrev 2017-03-14 14:31:24 följande:
    Ursch vad jobbigt men har kvinnokliniken sagt att du inte har hcg tycker jag du får lita på de? Du har inte haft tidigare ÄL och plussat senare än vad du tror??

    Hoppas det löser sig och det är ett plus du fått <3
    Det går inte att ta miste på när ägglossning skedde. La upp bild på min stegring förra veckan (i denna tråd).

    Kvinnokliniken ringde upp nyss. Hon hade verkligen noll koll på både ägglossning och hcg.. suck. Jag fick fråga 3 gånger: "Kan man få ägglossning om man har lågt med hcg i kroppen?" och fick till svar: "Alltså, njaaa.. neeee.. Det var en bra fråga". Detta upprepade hon hela tiden. Får ringa till Fertilitetskliniken istället..

    Är så ledsen för jag hade äntligen gått vidare från MA:t som har varit en lång kamp för oss. Jag har låga förhoppningar på att testet kommer visa en stegring i slutet av veckan, men det är klart att man hoppas fortfarande.
  • Freya18
    Ulrika34 skrev 2017-03-14 15:41:11 följande:

    Jag säger faktiskt ja till det! Jag blev gravid fyra veckor efter ett missfall och det var svårt att veta om det var en ny gradivitet eller spår av den gamla, jag gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 5 och fick bekräftat att det var en ny gradivitet.


    Vad härligt att höra! :)

    Jag är väldigt förberedd på att det är kvarvaranden hcg. Men känns ändå tokigt att man ska ha haft hcg på typ 15 mlU/ml en hel månad?? När det är så lågt så borde det försvinna helt. Har iaf inte mer än 25 i hcg för dom graviditetstest är helt negativa.
  • Freya18
    josefinevm skrev 2017-03-14 18:45:59 följande:

    Hej!

    Fick glad gubbe på ägglossningstest igår vid lunch och såklart var gubben borta men kommer hem nu ikväll så då blir det väl lite mys då. Men min fråga är har vi missat ÄL nu eftersom det inte blev något mys igår och kommer inte bli förrän ikväll?

    Är så kass på det här med ÄL hit och dit så hjälp mig :)


    Enligt 1177 så är ett ägg befruktningsbart ett halv till ett dygn. Så max 24 timmar. Sen har jag också läst på andra sidor att i vissa fall lever ägget längre än så, men det vanligaste är upp till 24 timmar.
  • Freya18
    josefinevm skrev 2017-03-14 18:45:59 följande:

    Hej!

    Fick glad gubbe på ägglossningstest igår vid lunch och såklart var gubben borta men kommer hem nu ikväll så då blir det väl lite mys då. Men min fråga är har vi missat ÄL nu eftersom det inte blev något mys igår och kommer inte bli förrän ikväll?

    Är så kass på det här med ÄL hit och dit så hjälp mig :)


    Jag rättar mitt svar, visste inte att det skilde sig mellan ägglossningstesterna. Tydligen så skriver Clearblue att deras digitala ägglossningstest visar att det är under de närmaste 48 timmarna som man är mest fertil.

    Lycka till nu! :)
  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-03-16 23:23:23 följande:

    Så nervös!!! Imorgon blir det test, får se om jag testar på morgonen eller om det får bli imorgon kväll. Brukar alltid testa redan på äl+7-8 och imorgon är äl+9 men denna gång är jag lite rädd att testa.. vill liksom leva lite längre på hoppet.


    Spännande :) Lycka till!
  • Freya18

    Tur att man jobbar så pass mycket att tankarna går mot ett annat håll. En kort stund iaf.

    Känner mig så besviken av positiva testet i tisdags.. Känns som att vi inte fick en ärlig chans på grund av kvarvarande hcg.

    Imorgon är det dags att testa med Predictor Early. Då har det gått 3 dagar sen senaste PE och om det skulle va en ny graviditet (vilket det absolut inte känns som) så borde det bli en liten höjning.

    Jag har testat med Testlagrets sticka imorse som var negativ. Ska ringa till Fertilitetskliniken imorgon och ställa frågor om hcg och ägglossning. Som det verkar så kan man få ägglossning samtidigt som det finns kvar lite hcg. Vet bara inte om ett ägg kan fästa då? :/

  • Freya18

    Imorse blev det bekräftat att det är kvarvarande hcg.. Testet är fortfarande lika svagt positiv som i tisdags. Ingen höjning eller sänkning.

    Nästa vecka inväntar jag min mens sen ska jag till Kvinnokliniken och lämna blodprov. Mitt hcg ligger väldigt lågt. Mellan 10 och 20 kanske. PE indikerar hormonerna, men inte Testlagret. Det är ju så att det kan ta upp till 9 veckor innan alla gravidhormoner försvinner. Segt..

    Lycka till alla ni andra! Jag hänger kvar här fram till BIM. :)

  • Freya18

    Åh, vad tråkigt och läsa om era negativa tester.. Gråter

    Här har man för flera dagar sen mentalt börjat förbereda sig för april istället. Tok-negativa test med Testlagrets stickor. PE visade svagt positivt för några dagar sedan som är kvarvarande hcg. Nu hoppas jag att all hcg försvinner ur systemet efter nästa mens. Fick spottings idag så förmodligen startar mensen om 1-2 dagar. Som en jäkla klocka... Skrikandes

    Hade lite förhoppningar om att det kanske hade tagit sig denna månad med tanke på att jag har haft molande värk i svanken i en vecka, vilket jag inte brukar ha. Men nu är jag helt inställd på april istället.

    Förhoppningsvis så plussar många av er innan månaden är slut! Statistiskt sett så borde flera plussa tycker jag. Lycka till nu!!

  • Freya18
    typ89 skrev 2017-03-20 22:16:17 följande:
    Surt att det gamla hcgt hänger med fortfarande. Men om det är så lågt borde en mens till kunna städa bort det sista och göra fint för ett nytt ägg:)

    Tycker också det vart få som plussat men det kanske blir massor med december bebisar istället :)
    Ja, med tanke på att det är så lågt, mellan 10 och 20mlU/ml, så borde nästa mens sköta resten av hormonerna.

    Det kanske blir många bebbisar till julen! Drömmer
  • Freya18

    Härligt med flera plus!! Grattis grattis! :)

    Här har man haft ordentlig mens i ett par dagar. Detta är min andra mens efter MA. Igår och idag har man blött mer än vanligt.. känns verkligen som att kroppen rensar ur det sista nu. Riktigt molande värk i svanken har man också haft ett tag.

    Nu längtar man till nästa äl! :)

  • Freya18
    Gravid77a skrev 2017-03-24 20:30:34 följande:

    Hej. Här verkar alla ha stenkoll på sin ÄL och allt runt omkring. Själv har jag noll koll. Särskilt denna gång då håg fick missfall i slutet av feb. Är inte ens säker på att jag haft ÄL ännu. Förra graviditeten var inte planerad. Men fick MF kort efter att vi +:at. Lite mer än 2v efter hade vi oskyddat samlag (16/3) samma dag går jag upp till BM på jobbet och gör ett grav test för att kolla om kroppen ställt om sig fr grav till icke grav. Det hade den. Dagen efter vaknar jag med känslan av att ha ÄL. Är det möjligt att ha ÄL då dnart eftet MF? Hittar bar info om att det tagit betydlogt längte tid. Men jag känner mig gravid. "Mensvärk" lätt illamående, frasig å lite uppsvälld o magen, flytningar, sugen på brustabletter/Samarien, vaknar tidigt på morgonen (gjorde jag veckan innan BIM sist å fick för mig att det var pga grav). Känner dofter tydligt. Vad tror ni? är jag gravid eller bara skrngravid? Sist var jag nog ganska säker på att jag var gravid 1-2 dag innan BIM. Får ganska tydliga symptom. Tror jag hade växtvärk från den 8/2 då redan och +:ade då 23/2.

    Eftersom jag inte vet när BIM är denna gång så blir det ju så svårt att veta när jag ska testa. Men räknar att jag ska ha mens i slutet av mars OM jag har haft ÄL.


    Jag beklagar missfallet.. Har själv varit där. <3

    Och visst är det möjligt att få ägglossning fort efter. Jag fick det exakt 2 veckor efter första blödningsdagen. Håller tummarna att det går vägen för er! :)
Svar på tråden BIM Mars 2017