• Nomourn

När fick ni skägg?

Jävligt ytligt inlägg jag vet, men jag vill bara veta i vilken ålder ni fick skägg? 

Jag är nämligen 27 år, har en svag jävla fjunis "goatee" och en flummig mustasch. Det är så fjunit och inte alls tjockt och det ser förjävligt när jag gror ut det xD.

Jag skulle vilja ha ett helskägg, ett skägg som liksom täcker kinderna, halsen, polisonger etc. Ett hel täckande skägg liksom. 

Pga av min ålder dock känner jag att jag förmodligen aldrig kommer att nå dit.

Jag vet att skäggväxt har med 1: gener, och 2: testosteron att göra. Och det är just detta som är så skumt för att alla män i min släkt har klokt skägg, de är täckta med hår på kroppen som gorillor. Men jag är den enda som inte alls har det där? Förstår inte hur det kunnat bli så?

Kan det hända att vissa män får skäggväxt mycket senare än andra? (Min systers man fick liksom klokt skägg efter han fyllt 26) Så kanske finns det män som bara är jävligt sega med det?

Det suger när man ser små 20 åringar med världens jävla skägg när man själv springer runt med en fjunis moppemustasch i 27 årsåldern..

Jag vet detta är jävligt ytligt och ointressant kanske, men vill mest bara veta om någon fick sitt skägg sent i åren, och hur gamla ni var.

• Svar på tråden När fick ni skägg?
  • Svenskfarinorge

Jag rakade mig första gången mellan 6 klass och 7 klass :D men fick hel skägg nån gång runt 19års åldern. Är 26 nu

• anon88

Jag fick mustasch när jag var 11. Brösthår + raggarsträng när jag var 12 och fullt skägg när jag var 13. Sen blev jag skallig när jag blev 18-19....

Såååå vet inte vad du klagar över ahha, jag skulle gärna byta mitt skägg mot ditt hår om du vill XD. 

Mitt skägg växer som ogräs. måste raka mig var 3dje dag. 

• Anonym (Bo)

Runt 30 var första gången jag kunde ha helskägg utan att få massor av fläckar.

• Anonym (209)
    Nomourn skrev 2017-02-21 05:01:13 följande:

Jävligt ytligt inlägg jag vet, men jag vill bara veta i vilken ålder ni fick skägg? 

Jag är nämligen 27 år, har en svag jävla fjunis "goatee" och en flummig mustasch. Det är så fjunit och inte alls tjockt och det ser förjävligt när jag gror ut det xD.

Jag skulle vilja ha ett helskägg, ett skägg som liksom täcker kinderna, halsen, polisonger etc. Ett hel täckande skägg liksom. 

Pga av min ålder dock känner jag att jag förmodligen aldrig kommer att nå dit.

Jag vet att skäggväxt har med 1: gener, och 2: testosteron att göra. Och det är just detta som är så skumt för att alla män i min släkt har klokt skägg, de är täckta med hår på kroppen som gorillor. Men jag är den enda som inte alls har det där? Förstår inte hur det kunnat bli så?

Kan det hända att vissa män får skäggväxt mycket senare än andra? (Min systers man fick liksom klokt skägg efter han fyllt 26) Så kanske finns det män som bara är jävligt sega med det?

Det suger när man ser små 20 åringar med världens jävla skägg när man själv springer runt med en fjunis moppemustasch i 27 årsåldern..

Jag vet detta är jävligt ytligt och ointressant kanske, men vill mest bara veta om någon fick sitt skägg sent i åren, och hur gamla ni var.

Förstår problemet. Jag är 28 år och kan väl odla en hyfsad goatee men enbart fjun på kinderna...Rejält hårig på resten av kroppen dock. Mycket märkligt. Ärvde nog farsans glesa skäggväxt och morfars håriga bringa.
Svar på tråden När fick ni skägg?