Inlägg från: MammaPippi |Visa alla inlägg
  • MammaPippi

BF november 2017

Har haft så lite symtom.. bara brösten och lite trött - så jag önskade så klart lite mer... illamåendet kom som ett brev på posten ;) 

Hur är det för er andra, när kom illamåendet? 
    Hur många har gjort / ska göra tidiga UL? 

• MammaPippi
    Tiinuli skrev 2017-03-20 10:19:10 följande:
    Jag har också haft knappt några symptom och tror är i dag på 5+6, ska till gyn idag av andra orsaker men tror dem kommer titta också när väll är där, men så orolig att det är för tidigt att se nått? Någon som vet vad kan förvänta mig?

Vilken vecka är du? När kom illamåendet?
    Önskade att kände lite mer, man undrar ju om det är nått där inne...
    Är i 5+6 idag.. illamående i går ;) Har i alla fall bokat ett UL i slutet av nästa vecka ( 7+3 ) då jag hade ett MA i somras, och då rek de mig att kolla nästa grav. 
  • MammaPippi
    Malin 845 skrev 2017-03-21 19:23:09 följande:

Tro mig, det kommer en tid då du önskar att symptomen vart lindrigare! ;)

Är i vecka 9 och jag är så trött så jag skulle kunna sova hela dagarna. Somnar nästan direkt när jag kommer hem från jobbet. Brösten är så ömma så att det gör ont när jag bara har linne på mig. Och att sova på mage på nätterna är uteslutet då jag vaknar av att brösten gör ont. Och detta eviga kissande :P men jag mår iallafall inte illa, mer än av vissa dofter :)

Haha nu har jag fått klaga lite... men är ju givetvis SÅ värt alla krämpor :)

Gjorde vul i torsdags (v 7+2) och såg en liten räka med ett hjärta som slog :)

Haha... jo så är det :)

Härligt att få se hjärtslag, blir UL för mig nästa vecka .. längtar med spänning
  • MammaPippi
    Malin 845 skrev 2017-03-21 20:17:18 följande:

Innan jag blev gravid undrade jag varför man klagar när man äntligen blivit gravid (tog 2 år för oss). Men förstår nu, haha ;)

Ja det var helt underbart att se lilla räkan, och den rörde på sig en del med :) vilken vecka är du i då du ska göra ul? :)

Blir ungefär som du 7+3
  • MammaPippi

Bara här än så länge i alla fall .. för många "kompisars kompisar" på FB ...vill vara hemlig ett tag till

• MammaPippi
    idisslaren skrev 2017-04-18 06:33:11 följande:

Hej, får tyvärr lämna tråden då vår bebis lämnat oss. Igen... I vecka åtta precis som i januari... :´( Lycka till ni andra och njut både av graviditet och bebisar Hjärta

åh nej.. beklagar. Vad tråkigt ;( 
  • MammaPippi

Någon här som varit på KUB än? 
    Gjorde NIPT igår (betalar själv).. så nu är det spänd väntan i 2v..  

• MammaPippi
    Tiinuli skrev 2017-04-21 12:27:27 följande:

Då va denna resa avslutad för min del :(

åh, så tråkigt. Beklagar. 
  • MammaPippi

Någon som tycker att d stramar och molar mkt i v 12-13? Känns som att det har börjat växa till snabbt ...

• MammaPippi
    Sofiaxxx skrev 2017-04-27 14:00:57 följande:

Hur många har gjort KUB och hur har det gått?

Jag ska på ul imorgon! Är nervös :)

Åh, spännande ! Hur gick det? Ska nästa vecka...
  • MammaPippi
    Caisas skrev 2017-05-02 22:39:25 följande:

För en vecka sedan började jag blöda. Dagen efter på gynakuten konstaterades ett fördröjt missfall, jag var i vecka 12 och bebisen hade stannat i vecka 9. Går sönder av sorg och saknad, är så jävla tom. Men jag har iallafall min son, min solstråle. Hoppas på ett syskon tidigt nästa vår istället. Så nu lämnar jag er. Gråter Lycka till alla. Hjärta

Åh, beklagar.
  • MammaPippi
    Humlan88 skrev 2017-05-03 07:35:27 följande:

Var till gyn igår och skulle kolla. Upp blödningarna. Jag vart väldigt chokad när det visade sig att det inte ens fanns nåt foster i hinnsäcken, helt tomt. Verkar som. Embryot aldrig utvecklades men moderkaka och hinnsäcken gjorde, min kropp trodde den var gravid. Nu sitter jag här och sörjer någon som aldrig visade sig finnas. Märklig känsla :(

Åh så tråkigt, var med om samma sak. Man känner sig verkligen hur gravid som helst och så är det bara tomt. För min del så fattade inte heller kroppen att det inte fanns något foster, inga blödningar eller något annat konstigt. Men allt gick bra sen och nu är jag gravid igen - även om det tog ett tag ( vilket det inte alls behöver göra för alla.. ) 
  • MammaPippi
    EmilyTh skrev 2017-06-03 20:37:49 följande:

Hej! Är det ingen från FB-gruppen som kollar denna tråd längre? Skulle gärna vilja bli inbjuden :)

samma här ;)
  • MammaPippi
    BaraStina skrev 2017-06-07 23:10:58 följande:

Vilka/vilken grupp är det ni är intresserade av?

Jag är admin för gruppen för förstföderskor, sedan finns det även en ganska stor novembergrupp där alla är välkomna samt några där det är medlemsgränser med färre medlemmar

Är gärna med i stora nov gruppen, vad heter den och någon som kan lägga till mig?
  • MammaPippi
    BaraStina skrev 2017-06-11 01:12:54 följande:
    Novemberbebisar heter den är en hemlig grupp, så går inte att söka på den. Jag kan lägga till dig, så får man vänta på att en admin godkänner tror jag!
    Har messat dig på FB :)
Svar på tråden BF november 2017