• Humlan88

BF november 2017

Hej allihopa! Jag plussade igår. Verkar va i vecka 4. Jag är så rädd för missfall :(

• Humlan88
    Jord skrev 2017-03-23 08:53:40 följande:

Ingen som har svarat än så länge, så jag håller mig här.

Jag tänkte lätta mitt hjärta, är orolig att det ska tas på fel sätt men hoppas såklart inte på det. Vänliga ord uppskattas och jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!!

Jag har en enorm oro i mig, med hjärtklappning så jag nästan funderar över om hjärtat kommer stanna kvar i bröstkorgen. Försöker verkligen fråga mig själv vad som orsakar denna enorma oro, men jag får inte riktigt ihop det, känns liksom inte som att den kan förhållas till den verkliga verkligheten.

I princip så länge jag har levt så har jag längtat efter att bli mamma, sett det som den enda absoluta meningen med mitt liv. Men av flera anledningar, däribland flera års sjukdom, så har det trotts mina 30 år inte varit lämpligt. I nuläget så har jag och min fästman precis fått det hus vi låtit bygga tillräckligt klart för att bo i, och sedan förra månadsskiftet bor vi i ett totalt flyttkaos och har väldigt låga energinivåer. Bygget har tagit väldigt mycket av oss och det är heller inte helt klart. Under resans gång har det också varit två väldigt tunga dödsfall och jag är helt enkelt väldigt skör.

Vi hade någon stans föreställt oss att sluta med preventivmedel och se hur det gick om ett halvår till ett år, när energierna var tillbaka igen och saker var mer i sin ordning. Så detta kom alltså som en total chock och var inte alls planerat.

Jag är totalt överlycklig, det är jag! Detta är helt otroligt och fantastiskt! Men jag lider för att det inte är min främsta känsla. Känslan av oro och ångest äter upp lyckan totalt och jag blir livrädd! Egentligen ännu mer livrädd för att öppna mitt hjärta såhär, men nu bestämde jag mig för det. Känner mig så ensam.

Kanske kanske kan jag få ett vänligt ord tillbaka utav det och om någon känner någon liknande känsla alls, eller har gjort det under tidigare graviditeter, så får ni gärna öppna er hjärtan.

Kärlek till er alla och stort lycka till! Vi bär på små mirakel!

Hej! Åå vad jag känner igen mig! Jag är också orolig, jätterädd för att de kommer bli missfall. Fick de i somras. Vill du följas? :)
  • Humlan88
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:03:27 följande:

Det är helt underbart! Jag har bf 27/11 :) Du?

Jag har 26/11 :)
  • Humlan88

Jag är i vecka 5-6. När ska man skriva in sig på vc? Svårt att släppa tanken på missfall :(

• Humlan88

Jag har haft lite ont nedmot låren, normalt? Haft lite tyngd känsla i magen, underlivet.

• Humlan88

Jag har jätteont i magen/illamående men kräks inte. Är i vecka 6. Vanligt lr är det nåt fel? :.(

• Humlan88

Jag har fått nån panik och får för mig att barnet kommer få DS lr nåt annat. Är det vanligt att känna såhär i början av graviditeten? Hur ska jag göra för att hålla tankarna i schack? Kan inte gå såhär i 8 månader

• Humlan88
    Omnoh skrev 2017-03-29 16:53:13 följande:

Jag gick runt så hela graviditeten och var orolig för allt ( har tvångstankar ) men det gick så bra så. De kan se det mesta på ultraljud oroa dig inte, ju mer du stressar dig blir barnet uppstressat men tro mig jag vet hur svårt det är. Tankarna bara finns där och vägrar försvinna

Åå va skönt att jag inte är den enda! Som haft såna tankar ?????hur stor är chansen att få ett friskt barn?
  • Humlan88

Jag blir så arg , varför erbjuder vissa bara kub till de över 30-35. Varför har inte alla rätt till det :/

• Humlan88

Tänkte ringa å skriva in mig på vc, jag har privat vc så vet inte riktigt vart jag ska ringa. Hittar ingen specifikt nummer till MVC utan bara nummer till barnmorske.mottagning och bvv, vart ringer jag?

• Humlan88
    PlusLängtan skrev 2017-04-10 08:45:44 följande:

Malin845- 25 år, bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-2017

Muuppeens 26 år. Falun, väntar barn nr 1, Bf 8/11-2017

LillaAnna85, 32 år, väntar barn nr 2, BF 13/11

Tiinuli, 35 år, Stockholm, väntar barn nr.4, BF 13/11

JessicaF, 28 år, väntar barn nr 1, BF 15/11

Mia86a - Stockholm 30 år, väntar barn nr 2, BF 17/11

Mizz E, 34 år, partille, väntar barn nr 3, Bf 21/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11

Etude, 31 år, väntar barn nr1, BF 25/11

JHK88, 29 år, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

MyLong­ing 30 år, barn 2, bf 27/11

PlusLängtan, 32 år, väntar barn nr 2, BF 28/11

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

Jessica Falun, väntar barn nummer 1
  • Humlan88

Tycker det är så orättvist att kub bara erbjuds till kvinnor över ,35 i vissa landsting

• Humlan88

När jag varit på toa och torkat mig blir det typ rosa på pappret, vad är de? ????????

• Humlan88
    Frökenolson skrev 2017-05-01 07:46:39 följande:

Är det typ flytningarna som är rosa?

Ja, nu kom det blod också :/
  • Humlan88

Var till gyn igår och skulle kolla. Upp blödningarna. Jag vart väldigt chokad när det visade sig att det inte ens fanns nåt foster i hinnsäcken, helt tomt. Verkar som. Embryot aldrig utvecklades men moderkaka och hinnsäcken gjorde, min kropp trodde den var gravid. Nu sitter jag här och sörjer någon som aldrig visade sig finnas. Märklig känsla :(

Svar på tråden BF november 2017