Inlägg från: Sambo1987 |Visa alla inlägg
  • Sambo1987

BF november 2017

Hej alla! Jag hoppar gärna in här om det är okej :)

Jag är snart 30 och min sambo 34 och vi fick ett superstarkt plus på stickan i förrgår kväll. Jag har ingen superkoll på menscykeln men jag tror att jag är i vecka 6, 5+0 och har bf i slutet av november någon gång.

Vi har kört oskyddat sen juli men har inte använt några ägglossningstester eller något. Vi är såklart överlyckliga men jag lider av seriös nikotinbrist just nu. Snusade fram till plusset och jag la såklart av samma sekund som testet blev positivt. Enda tecknen jag hade på en eventuell graviditet var att jag var konstant varm i kroppen och vaknade en morgon av att det kändes som tusen nålar i brösten..

• Sambo1987
    Madde2016 skrev 2017-03-23 13:56:30 följande:
    Hej!
    Hett tips köp nikotinfritt snus! Det funkar att lura hjärnan med! Jag snusar det och det funkar fint :)
    Halleluja. det funkar ju hur bra som helst! Tack snälla för tipset!! :)
  • Sambo1987
    Ulrika34 skrev 2017-03-23 21:22:47 följande:

Kan vi inte göra en lista på Namn- ålder- ort - BF datum och antal barn? vore skoj

Bra ide! Känner att jag har lite svårt att komma ihåg vem som är vem. Kan även vara kul att veta vem som är lika långt gången som en själv.

Vad säger ni andra?
  • Sambo1987
    Humlan88 skrev 2017-03-25 08:42:46 följande:

Jag är i vecka 5-6. När ska man skriva in sig på vc? Svårt att släppa tanken på missfall :(

jag är med största sannolikhet i vecka sex (5+2) och jag ska på inskrivning på tisdag. Min sambo ringde och bokade när jag var på jobbet så jag vet inte riktigt vad som sas.

Just rädslan om missfall måste man nog bara lära sig att hantera. Försök att inte tänka på det hela tiden utan hitta 20 minuter på dagen där du tillåter dig att vara rädd för missfall och resten av dagen tillåter du dig att vara glad över sin graviditet!
  • Sambo1987

Hur mår ni alla?

Här slog illamåendet till med full styrka och jag har tillbringat morgonen inne på toa..  

• Sambo1987
    Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-3017 

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

Malin845- bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

JHK88, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11
  • Sambo1987
    Ulrika34 skrev 2017-03-26 09:12:01 följande:

Får se om jag blir kvar i denna tråd, har bim idag och fick bruna flytningar, testade fortfarande positivt men får se om det blir mer blod eller om det avstannar, *suck* vet att det kan vara en genombrottsblödning så jag får avvakta helt enkelt!

Håller tummarna att allt är som det ska ändå! :) Det är ju trots allt vanligt att blöda lite under graviditeten. Förra gången jag var gravid (abort v 11) blödde jag i minst 4 veckor utan att det var något fel.
  • Sambo1987
    muuppeens skrev 2017-03-26 19:32:21 följande:

Är det ingen annan som mår illa konstant? Hela veckan har jag haft ett hemskt illamående på em-kväll och nu kräks jag dagligen... Är i v 7+3..

JAG! Jag är mitt upp i processen att byta jobb och jag ångrar mig nu. Ligger inne på toan varje morgon och måste kliva upp flera timmar innan så att jag ska hinna "spy klart" innan det är dags att gå till jobbet. Spyr än sålänge bara på morgonen men jag mår illa konstant. Är i v 5+4 idag
  • Sambo1987
    muuppeens skrev 2017-03-27 08:28:49 följande:
    Men fy vad hemskt:(! Får du i dig mat och vätska?
    Nudlar är typ det som funkar just nu. Kanske inte det mest näringsrika men hellre det än inget. På kvällarna kan jag lite mer och vatten försöker jag dricka hela tiden och får behålla det efter lunch i alla fall. Äter vitaminer för gravida så jag hoppas verkligen att jag ändå får i mig det jag behöver.. Ska på inskrivningssamtal imorgon så förhoppningsvis kan jag få hjälp då.
  • Sambo1987
    Solnce skrev 2017-03-27 13:08:04 följande:
    Du kan kompletterar nudlar med lite hackad salladslök, spenat, grön sallad i soppan och kläck ett ägg och blanda. Så gör jag. Det är mycket godare!
    Måste definitivt prova det! Tack för tipset :)
Svar på tråden BF november 2017