• Ulrika34

BF november 2017

Hej! Hoppar in här, har beräknat Bf 30 november hänger gärna med i Facebook gruppen  

• Ulrika34
    celz skrev 2017-02-20 14:38:26 följande:

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

Hej, skrev till dig ang gruppen på Facebook .-)
  • Ulrika34

Kan vi inte göra en lista på Namn- ålder- ort - BF datum och antal barn? vore skoj

• Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-03-24 23:40:32 följande:

Graviditetssymtom som jag har nu i v 4+3 är: lätt illamående till och från, supergasig, ömma bröst och suuupertrött. Vart ska det här sluta?! :D

Visst är det underbart? När hade du bf?
  • Ulrika34
    jhk88 skrev 2017-03-25 08:03:27 följande:

Det är helt underbart! Jag har bf 27/11 :) Du?

Den 30 november,
  • Ulrika34

Nu gör vi en lista tycker jag! Jag kan börja, skriv i er och kopiera in vidare, skriv in er i turordning när ni har BF. Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

• Ulrika34

Kul tjejer! Fyll på tråden nu, glöm inte ålder också! Var det någon som hade fixat en hemligdecember grupp på Facebook?

• Ulrika34
    Humlan88 skrev 2017-03-25 17:17:30 följande:

Jag har haft lite ont nedmot låren, normalt? Haft lite tyngd känsla i magen, underlivet.

Låter helt normalt
  • Ulrika34
    Smilla94 skrev 2017-03-25 16:18:03 följande:

Hej alla! Vi plussade 13e mars, efter 9 månader utan preventivmedel. Vi är helt amazed över detta, tror inte ens att någon av oss har smält de än!! Första besöket hos MVC är på måndag och jag är supernervös. Vet inte alls när jag hade mens sist då den va så himla oregelbunden, så kan inte räkna ut bf själv. Har någon av er samma "problem"? Och kan man få tidigt ultraljud pga de? ???? Har en tanke om att sista mensen va i första veckan i februari men vet ej dag. Så om de stämmer är jag i vecka 7! såå lycklig men samtidigt så rädd!

När jag varit osäker på min sista mens så har jag bokat ett privat ultraljud ca 8 veckor in i gradiviteten, då kan barnmorskan som gör ultraljudet fastställa bättre datum och så tar du med dig det på nästa besök på Mvc. Försök vänta nån extra vecka med ultraljudet, blir roligigare när man ser lite mer och ett tickande hjärta.
  • Ulrika34
    Humlan88 skrev 2017-03-26 09:04:45 följande:

Jag har jätteont i magen/illamående men kräks inte. Är i vecka 6. Vanligt lr är det nåt fel? :.(

Det är jätte vanligt att ha molande värk som mensvärk dyggnet runt och att må illa, alla kräks inte utan känner sig bara "åksjuka" ingen fara
  • Ulrika34

Får se om jag blir kvar i denna tråd, har bim idag och fick bruna flytningar, testade fortfarande positivt men får se om det blir mer blod eller om det avstannar, *suck* vet att det kan vara en genombrottsblödning så jag får avvakta helt enkelt!

• Ulrika34
    Smilla94 skrev 2017-03-25 22:48:37 följande:

Vart kan man boka privat ultraljud? Är de alltså på en privatklinik? Ja vi får se vad barnmorskan säger då, har läst att man kan bli erbjuden ett tidigt (vaginalt) ultraljud för att få fastställa veckor? Åh gud så spännande o tack för att du svarade! :)

Alla barnmorskor erbjuder inte tidigt ultraljud och då får man boka privat, om du bor i Stockholm vill jag rekomendera ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, dom har 2 ställen, ett i stan och ett i Liljeholmen. Kostar ca 600 kr för tidigt ultraljud. Bara att googla på ultraljud tidig gradivitet så kommer det upp massor med alternativ jag brukar göra ett ultraljud tidigt för då känns det mer verkligt man får mer exakta datum. lycka till!
  • Ulrika34
    Malin 845 skrev 2017-03-26 10:48:19 följande:

Hade så på bim dagen med, och vi fick se en liten räka med tickande hjärta i vecka 7+2 :). Det är vanligt att det kommer lite brun/rosa flytning då mensen skulle kommit. Är säkert ingen fara :)

Ja jag fick en brunröd flytning i morse, trodde mensen skulle rasa in här, har inte kommit något mer än sålänge, vill nästan gråta en skvätt
  • Ulrika34
    Myysan skrev 2017-03-26 11:51:24 följande:

Känner precis som du. Hade en blödning i måndags och sen bruna flyttningar men nu har jag bara haft väldigt lite brun/gula flyttningar. Och igår och idag har jag inte haft något. Håller tummarna för oss båda att det går vägen för oss.

Ja det är så stressande mentalt att hela tiden undra, och dessa pengar jag slösat på tester hit å dit! Fy!! Hoppas det går vägen för dig och alla andra som kastas runt i ovisshet!
  • Ulrika34
    Mortica skrev 2017-03-26 11:47:50 följande:

Första gången jag skriver. Har i många år försökt bli gravida & har nu gjort första försöket via ivf. Plussade i fredags jättesvagt på test vi fått med från kliniken. Plussade starkare imorse via eget test.

Oron i vår situation & min ålder gör mig ständigt nervös.

V4+6 idag

Förstår din oro! Skönt att din test blir starkare, alltid ett positivt besked *kramar*
  • Ulrika34

Vilken jobbig dag! Började blöda lite i morse på beräknad bim dag, tyckte alla symptom försvann direkt. Har varit ute och flängt hela dagen och förväntade mig en riklig mens/ tidigt missfall när jag väl var hemma men till min stora förvåning har det inte kommit något mer förutom lite klar flytning. Tog ett cb plus med max 1 timmes sparad urin och det gav ett synligt +.... jag är så förvirrad! Ingen mensvärk heller, bara ont i tuttarna

Nu vill jag bara spola fram tiden minst två veckor!!!!!!

• Ulrika34

I natt på BIM började jag blöda Ljust blod/vätska, när jag vaknade rann det liksom ur mig, blev så chockad, nu har det gått 5 timmar och inte en enda droppe sen dess, jag ringde såklart 1117 och fick lite råd/tips, på dem lät det som ett solklart missfall men jag kände ändå att jag ville prata med min gamla BM som jag haft under alla mina 4 graviditeter och jag är så kluven nu,  Hon menar att det är otroligt vanligt med blod och vanligt på BIM när mensen brukar komma, kroppen kan ha svårt att hänga med och sålänge det inte är mörkt/klumpigt ska jag ha is i magen och ta det lugnt, hon erbjöd mig att komma in för blodprov för att kontrollera hcg men jag avböjde. Nu är det snustorrt igen och jag ska vila mig lite.... blir så förvirrad....

• Ulrika34

Önskar er alla lycka till, jag blöder massor nu så det blir nya tag framöver, jag gruvar inte ner mig och deppar utan är tacksam för kroppens funktion att resa ut vad som du var på tok, har 4 fina kids hemma och jobbar på med en liten sladdis framöver. Kram!!

Svar på tråden BF november 2017