Inlägg från: BaraStina |Visa alla inlägg
  • BaraStina

BF november 2017

Hejsan!

Nu vågar jag äntligen hoppa in här i gruppen plussade i helgen men vågade knappt tro det.. Då det gått åt fundera innan. Men provade ett digitalt idag så nu vågar jag faktiskt tro på det!!! BF runt 21/11 om allt går som det ska!

• BaraStina
    efg skrev 2017-03-16 21:04:05 följande:

Skulle gissa att du har bf tidigare än 21 om du redan där 3+ på stickan! ;) grattis!

Haha, tänkte lite så jag med!! Men är enligt alla mina appar "bara" på äl+16 eller bim+3 typ (eller därikring) men hade klart och tydligt plus redan i lördags... Så jag vet inte om det lyckats räkna fel ändå :P

Stort tack!
  • BaraStina
    brennaV skrev 2017-03-17 08:23:53 följande:

När hade du din senaste mens?

11e februari! Så blir inga stora skillnader i beräknat BF där heller... Typ 17/11? Eller ngt sånt i så fall!
  • BaraStina
    celz skrev 2017-03-17 09:44:27 följande:

Har lagt till massa nu men inga godkänner haha, så kolla er Facebook :)

Jag kan inte se nånstans att jag blivit inbjuden ännu :O vet inte om det är något knäppt med FB via telefon kanske?
  • BaraStina

Samma här!! Har inte sett/fått nån inbjudan ännu... Så skriver väl här i forumet med då! Stina Norberg heter jag

• BaraStina
    efg skrev 2017-03-18 17:07:56 följande:

Finns fler med det namnet så vet inte vem jag ska lägga till, beskriv profilbild? :)

Blond med håret hängande på ena sidan. Solnedgång i bakgrunden. Jag har skinnjacka och ett halsband med en diamantform på mig :)
  • BaraStina
    brennaV skrev 2017-03-18 17:33:28 följande:

Var det mens eller nidblödning?

Var som min mens brukar något mer kanske till och med. Och har i regel väldigt sparsam mens på ca 3-4 dagar bara sen jag slutade med p-piller i juni förra året. Förra cykeln blev dessutom jättekonstig, så vet inte om det påverkar.
  • BaraStina
    Jord skrev 2017-03-23 08:53:40 följande:

Ingen som har svarat än så länge, så jag håller mig här.

Jag tänkte lätta mitt hjärta, är orolig att det ska tas på fel sätt men hoppas såklart inte på det. Vänliga ord uppskattas och jag vill verkligen inte trampa någon på tårna!!

Jag har en enorm oro i mig, med hjärtklappning så jag nästan funderar över om hjärtat kommer stanna kvar i bröstkorgen. Försöker verkligen fråga mig själv vad som orsakar denna enorma oro, men jag får inte riktigt ihop det, känns liksom inte som att den kan förhållas till den verkliga verkligheten.

I princip så länge jag har levt så har jag längtat efter att bli mamma, sett det som den enda absoluta meningen med mitt liv. Men av flera anledningar, däribland flera års sjukdom, så har det trotts mina 30 år inte varit lämpligt. I nuläget så har jag och min fästman precis fått det hus vi låtit bygga tillräckligt klart för att bo i, och sedan förra månadsskiftet bor vi i ett totalt flyttkaos och har väldigt låga energinivåer. Bygget har tagit väldigt mycket av oss och det är heller inte helt klart. Under resans gång har det också varit två väldigt tunga dödsfall och jag är helt enkelt väldigt skör.

Vi hade någon stans föreställt oss att sluta med preventivmedel och se hur det gick om ett halvår till ett år, när energierna var tillbaka igen och saker var mer i sin ordning. Så detta kom alltså som en total chock och var inte alls planerat.

Jag är totalt överlycklig, det är jag! Detta är helt otroligt och fantastiskt! Men jag lider för att det inte är min främsta känsla. Känslan av oro och ångest äter upp lyckan totalt och jag blir livrädd! Egentligen ännu mer livrädd för att öppna mitt hjärta såhär, men nu bestämde jag mig för det. Känner mig så ensam.

Kanske kanske kan jag få ett vänligt ord tillbaka utav det och om någon känner någon liknande känsla alls, eller har gjort det under tidigare graviditeter, så får ni gärna öppna er hjärtan.

Kärlek till er alla och stort lycka till! Vi bär på små mirakel!

Hej!!

Ville bara säga tack för att du delar med dig otroligt starkt att våga sätta ord på känslor sådär!

Och om det där med att känna sig ensam... Våga gå med i en hemlig FB grupp, den syns verkligen bara för medlemmar. Går inte för någon annan att se att du gått med och vad du skriver. Vi stöttar verkligen varandra i de grupperna! Är helt fantastiskt vilken stämning och engagemang faktiskt! Jag startade till och med en speciell för just förstföderskor i november... Det diskuteras allt man vill och ingen fråga är för konstig eller för dum!

Du är välkommen om du vill
  • BaraStina
    StarMo skrev 2017-03-23 21:33:23 följande:

Hej!

Jag är gravid med första barnet och är beräknad 24/11, går gärna med i gruppen du startade om ja får! ????

Hej!! Självklart får du det lägg till mig på FB (gäller alla som vill gå med i just gruppen för förstföderskor) heter Stina Norberg där. Är blond och är ni inne på min profil så står det att jag bor i linghed. Då har ni hittat rätt. Lägger in så fort jag ser er
  • BaraStina

Hej! Har inte varit inne här på fl på ett tag, har fullt upp med att kolla runt i FB grupperna som det skrivs i 100ggr om dagen :-P

Jag är admin i en av Facebook grupperna, den för förstföderskor november. Så den som är förstföderska och intresserad av att vara med där kan skriva här i pm eller lägga till mig på FB och ta bort mig om ni vill när ni är tillagda. Stina Norberg heter jag där och har profilbild där jag har blont hår hängande på ena sidan och har på mig en svart läderjacka.

• BaraStina

Hej! Har inte varit inne här på fl på ett tag, har fullt upp med att kolla runt i FB grupperna som det skrivs i 100ggr om dagen :-P

Jag är admin i en av Facebook grupperna, den för förstföderskor november. Så den som är förstföderska och intresserad av att vara med där kan skriva här i pm eller lägga till mig på FB och ta bort mig om ni vill när ni är tillagda. Stina Norberg heter jag där och har profilbild där jag har blont hår hängande på ena sidan och har på mig en svart läderjacka.

• BaraStina

Vilka/vilken grupp är det ni är intresserade av?

Jag är admin för gruppen för förstföderskor, sedan finns det även en ganska stor novembergrupp där alla är välkomna samt några där det är medlemsgränser med färre medlemmar

• BaraStina
    MammaPippi skrev 2017-06-10 13:02:43 följande:

Är gärna med i stora nov gruppen, vad heter den och någon som kan lägga till mig?

Novemberbebisar heter den är en hemlig grupp, så går inte att söka på den. Jag kan lägga till dig, så får man vänta på att en admin godkänner tror jag!
  • BaraStina
    Beccis skrev 2017-06-25 15:29:27 följande:

Hur gör man om man vill gå med i gruppen på fb? Måste man bli inbjuden?

Det dyker inte upp något när jag söker..

Gruppen är hemlig, så man måste vara vän med mig eller nån av de andra medlemmarna för att kunna bli tillagd!

Jag heter Stina Norberg där och har en profilbild där jag har långt blont hår, skinnjacka och shorts. Bara att lägga till om man vill vara med i gruppen för förstföderskor
Svar på tråden BF november 2017