Inlägg från: muuppeens |Visa alla inlägg
  • muuppeens

BF november 2017

Hoppar gärna in här.

Plussade igår (svagt) bim -3. Starkare imorse med cb plus..

Bf den 8/11.

Tog sig på 23e försöket.

Är det vanligt att strecket tynar bort lite under dagen? På det testet jag tog imorse?

• muuppeens
    Underligalivet skrev 2017-03-12 13:53:35 följande:

Räknat ut att Bf är ca 14 november. Men mina streck har varit ganska svaga. Igårkväll fick jag en liten blödning. Bröt ihop totalt! Ringde gyn imorse och de sa att det inte var någon fara, nu blöder det inte alls. Inte lyckats på fem år och första gången nu. Livrädd, försöker tänka på annat... går ju sådär

Jag fick lite rosa på pappret när jag torkade mig vid två toabesök (samma dag) , blev så extremt ledsen. Dagen efter var det inget mer och inte varit sedan dess.
  • muuppeens
    Qwerty1988 skrev 2017-03-14 17:44:22 följande:

Hej alla glada! :) jag plussade förra veckan. BF 11/11.

Har en son på 7 år och två bonus pojkar på 10 år och 8 år.

Hur mår ni? :)

Grattis :)!

Detta blir vårat första barn.

Mår illa, dålig i magen och trött :(, hur mår du?
  • muuppeens
    sassa1987 skrev 2017-03-16 12:32:22 följande:

Här är en som plussat och har bf 8/11 :)

Grattis! Jag har också Bf 8/11 :D
  • muuppeens
    Qwerty1988 skrev 2017-03-17 08:32:42 följande:

Jag mår faktiskt bra! Mest trött hela tiden, fast de har jag alltid varit ????

Hur mår du själv?

Spännande för er med första barnet ???? När är du beräknad?

Vad skönt :)! Jag mår rätt bra, trött och illamående "bara"..

Bf blir den 8e november :) själv Då?
  • muuppeens
    Qwerty1988 skrev 2017-03-17 08:43:02 följande:

Enlighet appen är det beräknat 11/11 :)

Tycker tiden går såååå sakta! Vill bara berätta för alla! Och såklart att lilla knodden stannar kvar.

Jo set går riktigt sakta :(! Imorgon berättar vi för mina föräldrar och bror, då vi gått på utredning för barnlöshet. Känns skönt att äntligen få berätta!
  • muuppeens

Jag är också kvar här, vågar inte gå med i Facebook gruppen få man aldrig vet vem som gömmer sig där :)!

• muuppeens
    JessicaF skrev 2017-03-22 18:28:29 följande:

Känns som att symptomen varierar för mig. Går in i vecka sju idag och har ömma bröst, mår illa till och från hela dagarna och har motvärn som kommer och går.

Hoppas såklart att allt är bra tecken på att pyret mår bra :)

Nån annan som mår illa och har något bra tips? känns som att vatten är det som funkar bäst än så länge.

Jag mår också illa, får inte i mig någon mat och mannen försöker med allt, än så länge funkar frukt, juice, vatten och rostbröd..
  • muuppeens

Malin845- 25 år, bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-2017

Muuppeens 26 år. Falun, väntar barn nr 1, Bf 8/11-2017

LillaAnna85, 32 år, väntar barn nr 2, BF 13/11

Tiinuli, 35 år, Stockholm, väntar barn nr.4, BF 13/11

JessicaF, 28 år, väntar barn nr 1, BF 15/11

Mia86a - Stockholm 30 år, väntar barn nr 2, BF 17/11

Mizz E, 34 år, partille, väntar barn nr 3, Bf 21/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11

Etude, 31 år, väntar barn nr1, BF 25/11

JHK88, 29 år, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

• muuppeens

Är det ingen annan som mår illa konstant? Hela veckan har jag haft ett hemskt illamående på em-kväll och nu kräks jag dagligen... Är i v 7+3..

• muuppeens
    Sambo1987 skrev 2017-03-27 07:13:15 följande:

JAG! Jag är mitt upp i processen att byta jobb och jag ångrar mig nu. Ligger inne på toan varje morgon och måste kliva upp flera timmar innan så att jag ska hinna "spy klart" innan det är dags att gå till jobbet. Spyr än sålänge bara på morgonen men jag mår illa konstant. Är i v 5+4 idag

Men fy vad hemskt:(! Får du i dig mat och vätska?
  • muuppeens
    Sambo1987 skrev 2017-03-27 10:07:51 följande:

Nudlar är typ det som funkar just nu. Kanske inte det mest näringsrika men hellre det än inget. På kvällarna kan jag lite mer och vatten försöker jag dricka hela tiden och får behålla det efter lunch i alla fall. Äter vitaminer för gravida så jag hoppas verkligen att jag ändå får i mig det jag behöver.. Ska på inskrivningssamtal imorgon så förhoppningsvis kan jag få hjälp då.

Vad skönt att du får i dig något i alla fall. Jag ska till lasarettet och träffa läkare pga mitt illamående, har inte kunnat jobba på 2 veckor...
  • muuppeens

Jag mår också bra :)! Känner också bebisen dagligen och även mannen. Är fortfarande väldigt trött men får snart semester. Själv då? :)

• muuppeens
    MmVb skrev 2017-08-13 10:08:33 följande:

Ni som fortfarande hänger här :) hur mår ni? Och hur går det med förberedelserna inför ankomsten? :)

Jag mår rätt bra, ryggen som värker bara, men ska diskutera med barnmorskan, FK och jobbet om jag får/kan gå hem nu i september.

En hel del saker återstår att inhandla men det betar vi av snabbt förhoppningsvis, hur går det för dig? :)
  • muuppeens
    Myysan skrev 2017-08-13 11:39:00 följande:

Du kan ju ansöka om graviditetspenning eller bli sjukskriven om du inte kan jobba. Jag har fått graviditetspenning.

Men visst måste barnmorskan skicka remiss till läkaren och han/hon godkänna? Sen kontakta FK med läkarintyg, godkännande av jobbet osv?
Svar på tråden BF november 2017