Melle1234 skrev 2017-03-13 17:01:48 följande:
Halloj! Helt ny här i familjeliv. Har läst en del av kommentarerna här men inte alla.
Har äntligen blivit gravid igen efter missfallet i nov-15. Är beräknad (enligt appen) den 26/10 men va på ett tidigt ultraljud i veckan och då var jag 6+1 inte 6+6 som appen sa. Det var för tidigt för att se hjärtslagen, men man kunde tydligt se embryot ??
Jag har haft problem med ömmande bröst. Och finnar som dyker upp överallt! Men värst av allt är illamåendet. Har inte spytt en enda gång (utom innan jag visste att jag var gravid, men det hade nog med maten jag ätit att göra också) men måt illa heeeeela tiden. Kan inte äta "vanlig mat" utan att jag mår ännu sämre, det enda jag klarar av att äta är bröd och yoggi.
Hur är det för er andra?
En annan sak är den konstanta oron... Varje gång jag kissat kollar jag om jag blöder! Är det fler som är så?
// En förväntansfull och livrädd blivande mamma.
Hej! Jag kunde se hjärtslagen i v 9, men kan säkerligen se tidigare. Du är inte ensam om alla symtom och definitivt inte oron. Jag är illamående från och till, vissa dagar mår jag nästan inte illa alls och vissa dagar mår jag mer illa, brukar mest vara kvällatid. Har även jag ont i brösten och en hel del vattniga flytningar. Precis som du kollar jag också varje gång jag är på toa om det har kommit något blod.
Jag har kommit fram till att det inte tjänar något till att oroa sig allt för mycket, för det som händer händer och vi kan inte påverka det iaf. Hoppas givetvis att det kommer gå bra för alla gravida!