Inlägg från: mickiprick |Visa alla inlägg
  • mickiprick

BF november 2017

Åh det här känns stort! Första gången jag ens kikat in på "gravid", har bara hängt på "planerar barn" tidigare. Men nu plussade jag äntligen fullt tydligt idag. Har inte vågat lita på de svaga strecken. Just nu ligger jag och väntar på att min man ska vakna där hemma så att jag kan ringa och berätta! Typiskt att vara bortrest när det väl händer, men jag kunde inte bry mig mindre. Vi hade precis fått veta att vi antagligen skulle behöva genomgå ivf och så plussar jag tre dagar senare. Lyckan!

Vi är 32 och 30år gamla, första barnet, femte försöket (aktiva), BF 19/11 enligt NC.

Hoppas jag får vara med och följa er <3

• mickiprick
    Tiinuli skrev 2017-03-10 21:40:41 följande:

Hej!

Hoppar in här jag med :)

plussade för en vecka sen och bf 13/11 enligt appen.

Skulle egentligen göra ivf men det blev ett mirakel som vi hoppas går hela vägen.

Jag har bara lite ömma bröst och kanske liite tröttare än vanligt , det dock som gör mig en aning orolig är att jag har haft sån värk i magen sen ÄL! Vissa dagar har tagit värktablett för att kunna sluta ha ont och det gör mig grymt stressat för det känns som man ska få mens när som! Någon annan som har så? Är det normalt eller borde jag bli orolig?

Oj vad jag känner igen mig! Vi fick veta i tisdags att vi antagligen skulle behöva gå igenom ivf, idag plussade jag extremt tydligt. Känner som du att det är ett mirakel och är nervös för att få behålla.

Mina bröst var superömma som vanligt efter ÄL och har gått över till att mest vara spända nu, jag blir trött mitt på dagen men det kan bero på all förlorad sömn de senaste dagarna. Men det tydligaste symptomet är molvärken. Jag kände det svagt någon dag efter ÄL och i sön/mån slog det till på riktigt. Var säker på att mensen var på väg tidigt så jag tog ett test i tisdags för att bekräfta. Döm om min förvåning när det visade svagt plus! Var nästan säker på att det var spökstreck. Och idag plussade jag ordentligt. Värken håller i sig. Det spänner och drar kring livmodern och ländryggen värker, mao precis som mensvärk. Men det är tydligen inte alls ovanligt. Det verkar bero på att livmodern växer eller något liknande.

Vad lustigt att vi känner precis samma!
Svar på tråden BF november 2017