• fanola

BF november 2017

Hej alla lyckliga! Jag och min sambo har försökt i ca 5 år nu. 1 missfall har vi lyckats åstakomma och vi har gjort 3 st insemineringar och nu vårat första ivf försök.

Plussade igår och är beräknad 4/11.. Vore ju helt magiskt om de nu vart något! Jag har dock kommit till den insikten att jag måste försöka slappna av lite, mår jag bra så mår förhoppningsvis bebis bra i magen också å hänger sig kvar! Håller tummarna för oss alla!

• fanola
    Vetare skrev 2017-03-01 18:22:56 följande:

Heej!

Jag plussade också igår :) har bf den 4/11 <3

Kul!! Vi får hålla tummarna!!
  • fanola

Hej alla och grattis! Jag börjar bli lite smått nervös, har inte haft några grav symptom sen typ fredags då illamåendet och mensvärken försvann. Börjar tro att det är ännu ett MA. Börjar bli så trött på dehär! Vi har försökt aktivt i 5 år med insemineringar och ivf. Det enda vi lyckats åstakomma är 1 eller som jag nu tror 2 st MA. När fan ska det vara våran tur? Varken jag eller sambo har barn.. Och kliniken vill inte ge oss något ul förens 21/3... Snälla kan någon berätta om när man trott man fått missfall eller så men där det ändå gått bra...

• fanola
    Alex92 skrev 2017-03-09 02:04:18 följande:

Helt omöjligt att veta så klart, men det är super vanligt att symtomen kommer och går. Jag har nästan heller inga symtom. Kissar en del, drar lite i magen emellanåt och vaknar tiiidigt om mornarna. Var likadant med dottern. Är också väldigt orolig för mf, speciellt när man hör alla andra som har massa symtom. Har haft mf förut. Försöker att ta allt med ro, trots att det är svårt. Jag kan ju själv inte göra något för att förhindra det. Den här första tiden av graviditeten är man ett vrak i :(

Jag vet, man ska försöka leva i nuet men ibland tar lixom paniken och oron över än. Men de är ju då trådar som denna är så bra så man kan få en liten knuff åt rätt håll som du nu hjälpt mig med. Håller tummar för oss alla! Tack för "hjälpen" :)
  • fanola
    Underligalivet skrev 2017-03-12 13:53:35 följande:

Räknat ut att Bf är ca 14 november. Men mina streck har varit ganska svaga. Igårkväll fick jag en liten blödning. Bröt ihop totalt! Ringde gyn imorse och de sa att det inte var någon fara, nu blöder det inte alls. Inte lyckats på fem år och första gången nu. Livrädd, försöker tänka på annat... går ju sådär

Jag är i ungefär samma sits som du.

Försökt i 5 år och har endast lyckats med ett MA för 3 år sen.

Nu har vi gjort ett ivf försök och är i vecka 7 (6+2) och jag fick en liten blödning i fredags natt och har sen dess haft ont i magen. Och inte mensvärksont för det skrämmer mig inte utan annan sorts smärta.. Så får hoppas på det bästa!

Men du behöver absolut inte vara rädd för en liten blödning, har läst så mkt att jag lärt mig att det är väldigt vanligt och ingen fara för de.

Men håller med om att det är omöjligt att tänka på annat. Håller tummarna för dig!
  • fanola
    Inheaven skrev 2017-03-12 18:15:58 följande:

Jag kan trösta er med att jag har blödit under alla mina graviditeter (3 fullbordade) (2 mf och 1 ma) det är alltid läskigt med blödning men väldigt väldigt vanligt.

Har du haft ont i samband med blödning? Jag har inte mkt ont men de känns lixom. Och som sagt, inte mensvärk utan annan smärta.. Men det har iaf inte kommit mer blod så hoppas att det är lugnt!
  • fanola
    Inheaven skrev 2017-03-12 21:25:52 följande:

Egentligen har jag bara haft som molvärk. Men vid ett av mf hade jag ont men då gjorde det verkligen ONT.

Du ska inte oroa dig i onödan (klyshigt jag vet) och väldigt svårt.

Hur är testen?? Starka och fina?

Vilken vecka är du i?

Nej jag vet, man ska inte oroa sig i onödan. Lättare sagt än gjort dock!

Jag har inte tagit fler tester än i början. Nu är jag i vecka 7 (6+3).

Vågar inte heller ta fler test! Har ett inbokat vul 21/3 så får väl snällt bara vänta tills dess..
  • fanola
    Underligalivet skrev 2017-03-13 21:11:48 följande:

Också inte blivit något på flera år. Har bara yttpytte lite bruna flytningar nu, typ rester av blödningen, har också ont men livmodern ska ju dubbla i storlek på två veckor... så nervös! Ska på Mvc den 27:e. Sååå svårt att vänta! Försöker tänka positivt, lyssna på meditativ musik och lita på att kroppen vet vad den gör! Mår illa och har ömma bröst, tog digitalt test imorse som var positivt. :)

Jag har iaf fått tid för vul imorn så får då veta säkert.

Vilken vecka är du i?

Och grattis till ditt plus! :)
  • fanola
    Underligalivet skrev 2017-03-14 19:34:32 följande:

Slutade i MF för mig idag. Stort lycka till till er andra. Hoppar ur den här tråden. <3

Jag beklagar.. :( Hoppas det inte dröjer länge tills du får ett plus igen och då ett litet knyte till de!

Lycka till och fortsätt kämpa!
  • fanola
    Malin 845 skrev 2017-03-21 19:24:00 följande:

Är alla med i Facebook gruppen? Ingen som bara är aktiv här? :)

Jag har inte facebook så är enbart aktiv här!
  • fanola

Hej allahopa! Så kul med alla plus! Jag är idag i vecka 9 (8+0) men igår fick jag en pytteliten brun flytning.. Ingen särskild oro i de men på kvällen fick ja ont i både tjej magen och ryggslutet.. Då blev jag lite orolig.. :( Någon som har barn sedan tidigare och vill säga något positivt? Jag var på vul i tisdags å såg ett litet hjärta men det känns långt bort nu.. :(

• fanola
    Ulrika34 skrev 2017-03-25 14:57:02 följande:

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-3017 Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

• fanola
    Humlan88 skrev 2017-03-30 21:09:55 följande:

Jag blir så arg , varför erbjuder vissa bara kub till de över 30-35. Varför har inte alla rätt till det :/

Det är ju lite konstigt, enligt min BM blir alla erbjudna det. Bor visserligen i sthlm men borde ju va likadant överallt tycker man ju!
  • fanola
    Sambo1987 skrev 2017-03-31 11:01:45 följande:

Men enligt min BM skulle vi inte bli erbjudna KUB då jag "bara" är 29. Bor också i Stockholm.. Sa BM verkligen att alla ska bli erbjudna? Vill verkligen göra det nämligen.

Ja jag är ju 28 och blir erbjuden de.. :S
  • fanola
    Sofiaxxx skrev 2017-04-01 08:13:10 följande:

Jag har inte facebook! Går det att skriva här om det händer nåt större i gruppen?

Ja håller med! Har inte heller facebook! :)
  • fanola
    Sambo1987 skrev 2017-04-01 09:24:40 följande:

Jag mår både psykiskt och fysiskt dåligt och jag vill inte gå runt och må så här utan anledning. Var därför iväg och gjorde ett tidigt UL idag och fick se och höra ett hjärta ticka! Det blev mycket lättare att stå ut med all ångest och allt illamående :)

Hon daterade även mig till 6+2 idag så jag var helt rätt ute trots oregelbundna menscyklar.

Vart bor du å vart gick du för att göra ultraljudet?
  • fanola

Snälla hjälp mig, har panik! Mina symptom är typ puts väck på ca 2 dagar. De försvinner mer och mer. Är i vecka 10 och nojjar sönder! Är det så att jag fått missfall igen? :( när bör det sätta igång?

Usch vet inte vart jag tar vägen om det är ännu ett missfall.. Snälla berätta något positivt.....

• fanola
    Sambo1987 skrev 2017-04-02 09:12:57 följande:

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av något sånt här men kan det inte vara "spökveckorna"? Googlade lite snabbt och såg att ett flertal hade upplevt att deras symtom bara försvann runt vecka 10 och att inget var fel :)

Jag hoppas vetkligen de.. Får ringa BM imorrn å se om hon kan hjälpa mig på något sätt..
  • fanola

Får tyvärr lämna denna grupp då lille somnat in.. <3 lycka till alla

• fanola
    Zindel skrev 2017-04-05 16:04:14 följande:

Så trist :( 

Ja väldigt.. Vi har försökt i 5 år och detta blir nu vårat andra MA.. Inga barn har vi fått tyvärr.. Man undrar när det blir vår tur.. :(
Svar på tråden BF november 2017