Egoistisk kusin vill skaffa fler barn
Hej. Det är så att min kusin är arbetslös, skuldsatt upp till öronen, har en dotter på 1 år som föddes för tidigt med hjärnskada (mild CP-störning) som varken hon eller hennes man har råd att köpa något till. De kunde ej få barn på naturlig väg (de är 27 samt 28 år gamla) så deras dotter blev till genom ivf. De kämpade länge med att skaffa barn, flera år! Och när hon väl blev gravid så kunde hon inte ens sluta röka!!! Det gör mig mest förbannad! Hon röker mer än ett paket per dag, både nu och när hon blev gravid. Hon är kraftigt överviktig och vill inte göra något åt det heller (hon är lat). Har ej heller körkort och djur som hon knappt orkar ta hand om. Deras lägenhet ser ut som en svinstia mestadels. Nu försöker de igen att skaffa fler barn, för de vill ha en stor familj.
Jag förstår inte? Blir så arg på henne samtidigt som jag inte riktigt vågar säga till. Hon tänker bara på sig själv! Vet att jag inte borde lägga mig i men mår så dåligt för dotterns skull.. vill inte att de skaffar fler innan de verkligen får ordning på sitt liv men det kan man ju inte direkt stoppa. Vad hade ni gjort?