Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Samtal med SCB, ha 12.000 till oväntad utgift?

Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-17 05:24:59 följande:

Hon har barn. Att ha så snäva marginaler/låg inkomst och dessutom ingen buffert känns sådär, tycker i alla fall jag. Dammsugaren kan gå sönder, hon kan behöva glasögon, ungarnas kängor/overall går i två delar, FK sätter in på fel konto, eller släpar med utbetalningen av någon anledning. Om man har så låg inkomst att man inte kan ta oförutsedda utgifter är det ju ännu viktigare att ha buffert.

Problemet är väl också att ts har just så låga inkomster att hon har svårt att få ihop en buffert
  • Anonym (Anna)

Nu tycker jag förvisso också att det är bra att ha i alla fall en liten buffert. Vi har själva förmodligen mindre än många men känner oss ok med det trots hus och barn.

Men bortsett det, någon här skriver om att det är att utnyttja kompisar om man bor där någon natt. . Har ni ingen ni känner att ni kunde få bo hos ett par nätter om ni behövde och om er försäkring av något skäl inte täcker det? Vi har försäkring som skulle ge oss hotell om huset skapades så men vi skulle nog troligare bo hos släkt eller vänner. Skulle självklart inte tveka att låta min väninna med familj eller min bror etc bo här också!

Svar på tråden Samtal med SCB, ha 12.000 till oväntad utgift?