• Sandrapolsson4637

Stalker

Hej!

Jag är en tjej på 47 år. Jag flyttade från Skåne till Småland.

Jag bytte också jobb. Jag jobbar med barn på ett dagis.

Första gången jag skulle träffa min kollega så var hon jättesnäll och jättetrevlig. Vi säger att kollegan heter M.

Fast en vecka efter att jag lärt känna M så visste hon mycket om mig som jag inte har berättat.

Tex: När, var och hur min bror dog för 15 årsedan som jag inte har berättat för henne om. Fast det läskigast var att M visste mitt personnummer och det 4 sista utantill. Vilket jag ALDRIG ger ut till någon.

Jag tyckte det var creepe så jag frågade henne hur hon visste det? Då svarade hon: "jag kan mer än vad du tror. Jag har mina hemligheter"

Jag fattar inte hur hon fått tag på det.

Jag tänker mycket på hur hon kan veta det.

Kanske hon har gått in på chefens kontor och rotar bland en massa lappar.

Kanske hon har sökt upp det. Jag har ingen aning.

Ska man gå till chefen om detta?

För hon kan ju ha rotat på kontoret och det är inte så fint att ha personal som rotar överallt.

M kan ju vara kapabel till mycket.

Hade nu sagt till chefen om det? För jag vill inte anklaga henne för något M kanske inte gjort.

• Svar på tråden Stalker
  • YesMaster

Man kan söka upp de 4 sista online kostnadsfritt så det krävs väldigt lite ansträngning. Men hon verkar inte helt frisk dock :/ Ignorera henne så mycket du kan för att inte göda detta beteende

• Sandrapolsson4637
    YesMaster skrev 2017-02-13 20:35:37 följande:

Man kan söka upp de 4 sista online kostnadsfritt så det krävs väldigt lite ansträngning. Men hon verkar inte helt frisk dock :/ Ignorera henne så mycket du kan för att inte göda detta beteende

Nej, jag tänker verklig inte leta upp andras personnummer bara sådär. ALDRIG i hela mitt liv
  • Sandrapolsson4637
    YesMaster skrev 2017-02-13 20:35:37 följande:

Hur ser man det. Har aldrig gjort det tidigare.

Kan du länka sidan till mig
  • Hedhopp

Jag använder mig av merinfo.se. Du måste registrera ett konto men det kostar inget. Vet du namn och ungefärlig ålder och vart personen bor, i vilken stad, är det jättelätt att hitta den. Har personen ett ovanligt namn kan det räcka med bara för- eller efternamn. Då får du fullt namn, hela personnumret, folkbokföringsadress, om personen äger någon fastighet (inte vilken), företag eller bolagsengagemang, civilststus och om det finns fler personer skrivna på adressen. Det står också telefonnummer men jag är osäker på hur bra det stämmer, kollade upp mig själv och numret som står är gammalt. Förut fick man också veta om personen ägde något fordon, men det får du kolla i fordonsregistret nu.

Jag kollar upp män jag dejtar. För min egen säkerhet. Tar en screenshot och skickar till en vän. Har också upptäck flera gånger att män jag fått kontakt med och ev. tänkt träffa inte varit singlar. Något de "glömt" att informera om. Däremot har jag aldrig kollat upp andra, vänner och kollegor osv.

Svar på tråden Stalker