Fru Ve skrev 2017-02-14 12:31:35 följande:
Jag har varit hemma nu sedan mitten av januari p.g.a. foglossning så jag kan knappt gå. Nu har vi två större barn som jag varje dag måste ta till/från förskola och skola samt laga mat åt, så en del tid går åt det. Annat jag gör:
- Sover på soffan 1-2 timmar per dag, på grund av usel nattsömn är jag ständigt trött
- Spelar olika spel på mobilen, t.ex. Candy Crush och Backpacker
- Broderar korsstygn
- Ser på TV-program
- Bakar matbröd och lagar mat som jag lägger i frysen
- Lunchar med vänner och besöker min mamma
- Plockar med disk och tvätt, det jag orkar
- Läser gamla tidningar och böcker
Men visst är det urtråkigt! Man blir lite lätt deppig faktiskt. Hade jag kunnat gå hade jag tagit små promenader men det går absolut inte.
lompan skrev 2017-02-14 15:59:39 följande:
Jag har havandeskapspenning. Ja det är så tråkigt så jag dööör! Jag kan fysiskt inte anstränga mig särskilt mkt så jag är tvingad till soffan. Längtar galet efter att kunna göra saker! 5 dagar till bf nu å tiden går saaaakta.
Marte skrev 2017-02-15 13:18:55 följande:
Hej Otit,
Jag hade bf i fredags så jag sitter i samma sits som dig. Är uttråkad, på gränsen till deppig. Varit hemma sedan jul nu... Har svårt att gå så det blir inga promenader heller, bara till och från bilen för att hämta andra barnen på skolan. Ser på skräp på TV och surfar massa på nätet. Orkar inte baka men vill... hade tänkt baka bullar men får inte energi till det. Tufft. Har du några tecken på att bebis vill ut snart? Har du barn sedan tidigare?
Vad skönt att höra att fler känner samma sak! Jag är glad att kunna gå ut på promenader i alla fall. Speciellt nu när det är så fint väder. Men man orkar ju inte så länge. Jag har inga barn sedan innan, så jag försöker njuta av att inte göra någonting. Nästa graviditet kommer jag ju med största sannolikhet inte kunna vila på samma sätt. Och har inga som helst känningar att bebisen tänker komma någonsin... du då Marte? :)