• Orkide

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Ja med mina två år så platsar jag nog också här. Mens kommer i slutet av veckan. Vilken dag är du på?

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-13 17:47:24 följande:

Du är såååå välkommen hit :)

Jag är på CD3, andra dagen med Bemfola-sprutor.

Du närmar dig BIM om jag inte minns fel?

Ja mensen dyker upp mellan torsdag o lördag
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-13 20:15:08 följande:
    Hoppas den INTE dyker upp :)

Jag ska kolla äggen nästa onsdag, intressant om de kommer utvecklas lika bra som med Letrozole
    Ja det blir ju kul att se
  • Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-02-13 20:26:10 följande:

Hej, jag hänger gärna på tråden. Vi gör en IVF med målet att få ett 3e barn. Nästa steg är en insättning av ett fryst embryo i april men följer gärna era försök fram till dess.

Hur kom ni fram till att påbörja ivf, hade ni provat annat innan?
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-02-13 22:43:25 följande:

Hänger på här med... skönt med egen tråd för oss sega :)

Herregud nu är vi uppe i 1 år 4 mån sv försök. Trodde aldrig det skulke va så här då de andra blivit till direkt..

Väntar på tid till fert klinik efter vi lämnat våra prov i slutet av jan..

mitt hopp är just nu inte stort..

men äl till helgen så jag laddar upp..;)

Ja väntan på att bli gravid är inte alls kul. De första fyra-fem månaderna var väl okej men nu bläää hehe
  • Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-02-14 20:40:57 följande:
    Hej, vi gjorde IVF för att få nr 1 och 2. Innan första barnet kom (på 5e embryoinsättningen) provade vi även hormonstimuleringar. Denna gång går vi direkt på IVF eftersom inget annat funkar för oss.

Har ni andra fått nr 1 och 2 på naturlig väg?
    Mina barn är pergotimebarn. Nu har jag gjort fem omgångar letrozol. Känns inte som att det hjälper mig
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-16 08:44:16 följande:
    Konstigt, Men följ anvisningarna på burken!
    Orkide skrev 2017-02-16 06:16:57 följande:

Jaha att vakna upp med mens o mensvärk är kul..

Men usch och blä!! Skit är det. Låg nerbäddad hela lördagen och tyckte synd om mig själv...mensvärk från hell hade jag. Inte bara sorgen med att man inte blivit gravid, man ska även ha ont och känna sig sjuk...kram på dig! Blir det Letrozole denna cykel med? Enkel, dubbel eller trippel? På vilka dagar tar du?

Jag är på CD6 här, har börjat mola så smått, annars känt mindre denna gången när jag kör Bemfola i stället för Letrozole. Rädd både för att äggen inte ska mogna tillräckligt, samtidigt som jag är rädd för att för många ska mogna...så är nervös inför VUL på måndag...att vi måste stå över försök om det är för många, är min största oro, vill inte missa några försök...

Jag påbörjar sjätte omgången letrozol på lördag, dag 3 börjar jag. Deppdag!!
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-16 12:50:43 följande:

Mmm deppig får man allt vara första mensdagen, då ska man tycka lite synd om sig innan man hämtar nya krafter!

Jag ska köra Letrozol nästa cykel om denna inte funkar..för då är vi bortresta så har ingen möjlighet att ta något som kräver uppföljning med VUL tyvärr..men äter dem iaf så att cykeln håller sig i schack så inte IVF-uppstarten blir uppskjuten...

När börjar ni ivf då?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-19 16:07:48 följande:
    Möte 14/3, så blir mensen i början april hoppas vi.
    Okej. Inte så jättelångt kvar då
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...