• AndreaBD

Att vara lärare är tufft.

Allvarligt, jag är också lärare, men jag har bestämt mig att just inte studera och undervisa svenska, då det inte är mitt modersmål. Och då är ju risken stor att man gör fel i språket ibland. Men..... trådstartarens svenska är USEL! Ungefär som någon som inte ens har läst svenska på gymnasienivå.

Jag hoppas verkligen att du bara är en tillfällig vikarie!

Problemet är annars förstås verkligen ett problem. Oftast brukar man ju då hitta en lösning tillsammans med hela arbetslaget. I regel har ju kollegorna liknande problem. Vid något tillfälle har vi t.ex. satt en årskurs 7 bråkstake tillsammans med 9:orna i en vecka. Då vågade han inte riktigt. Framför allt bör man dela på dem två tjejerna. Sätt en av dem i en parallel-klass!

• AndreaBD
    Aniiee skrev 2017-02-11 22:33:14 följande:

Jag har god lust att sätta mig och rätta alla TS inlägg. Det verkligen kryper i skinnet och kliar i fingrarna.....

Snälla TS, erkänn att du är en av dessa elever, eller att alltihop är påhittat. Att du påstår dig vara lärare i svenska förstör alla svensklärares rykten, och sänker definitivt förtroendet för hela det svenska utbildningssysmet (som är tillräckligt lågt ändå).

Precis. Ingen gör såna fel  bara för att han har lite bråttom. Ingen svensklärare tror att "emot" stavas "i mot".
Svar på tråden Att vara lärare är tufft.