• Aniiee

Att vara lärare är tufft.

Ja, det är tufft att vara lärare.

Skriver man så illa som du borde det till och med vara omöjligt, i alla fall att vara lärare i svenska....

Inte undra på att språkkunskaperna i landed är i botten.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Sebab skrev 2017-02-11 19:14:05 följande:
    Ursäkta!

Jag sa att det kan förekomma en del stavfel.

Huvudsaken är inte att jag stava fel i detta här läget. Ni fattar ju vad jag skrivit och det är ju det bästa.
    Dina stavfel är verkligen inte ditt stora problem med svenskan.
    Sebab skrev 2017-02-11 19:15:17 följande:
    Du klagade själv över att jag stavade fel. Kolla på din egen text
    Det var en poäng jag gjorde. Bra att den gick hem.
  • Aniiee
    Sebab skrev 2017-02-11 19:15:17 följande:
    Du klagade själv över att jag stavade fel. Kolla på din egen text
    För övrigt kan vi lägga läsförståelsen till det du lärare i svenska behöver jobba på.
  • Aniiee
    Sebab skrev 2017-02-11 19:52:29 följande:
    Jo, synd så är jag det.
    Ja, det är extremt synd att eleverna har en lärare som inte behärskar sitt ämne.

Min dyslexiske bror skriver bättre än du. Han är inte ens svensklärare (utan kemilärare).
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2017-02-11 20:05:49 följande:
    Exakt. I second this.

Höll på att koka över efter bara några rader, så jag har inte läst TS, men att inleda med att skriva "stav fel" och att man är svensklärare bådar ju inte gott.

Sorgligt att du genomgått utbildningen TS, utan att varken ha lärt dig stava eller fått en diagnos/att någon uppmärksammat dina bristande språkkunskaper.

Att undervisa i något man inte själv är bra på känns ju väldigt fel.
    Jag läste faktiskt bara ungefär 10 rader. TS har ju knappt ens ett stycke i sin text, bara en rad rader.
  • Aniiee
    Sebab skrev 2017-02-11 20:24:32 följande:
    Jag tycker det är konstigt eftersom jag gick ut skolan med högsta betyg i svenska
    Vad tycker du är konstigt? Att du skriver som en sjundeklassare eller att min bror skriver bättre än så?

Är du säker på att du inte är en av eleverna i historien?
  • Aniiee
    Sebab skrev 2017-02-11 20:24:32 följande:
    Jag tycker det är konstigt eftersom jag gick ut skolan med högsta betyg i svenska
    Aniiee skrev 2017-02-11 20:40:37 följande:
    Vad tycker du är konstigt? Att du skriver som en sjundeklassare eller att min bror skriver bättre än så?

Är du säker på att du inte är en av eleverna i historien?
    Eller att du gick ut med högsta betyg, kanske? Ja. DET är isf himla märkligt.

För övrigt skriver jag också bättre svenska än du gör i den här tråden, och jag har inte ens betyg i svenska, ens från grunskolan. Häpp.
  • Aniiee

Jag har god lust att sätta mig och rätta alla TS inlägg. Det verkligen kryper i skinnet och kliar i fingrarna.....

Snälla TS, erkänn att du är en av dessa elever, eller att alltihop är påhittat. Att du påstår dig vara lärare i svenska förstör alla svensklärares rykten, och sänker definitivt förtroendet för hela det svenska utbildningssysmet (som är tillräckligt lågt ändå).

• Aniiee
    Fnollet skrev 2017-02-11 22:39:14 följande:
    Nä, nu brast det för mig med. Särskrivning, talspråk istället för skriftspråk, felaktig syntax, felaktig användning av pronomen och nu "i mot" istället för emot.
    Det står faktisk "i mot" istället för "emot" redan i trådstarten (sista raden, så jag förstår om du inte orkade läsa så långt).
Svar på tråden Att vara lärare är tufft.