• New  Dawn

Tjejer som gillar analt, finns det?

MammAmma skrev 2017-02-11 17:17:06 följande:

Jo, det finns tjejer som gillar analsex. Jag gillar det emellanåt.

Nu vet jag väldigt många 'analsexmotståndare' som tycker att man ska låta tjejen knulla en i röven med dildo innan man lägger fram förslaget för henne, men ärligt talat så är det egentligen ingen dum idé. Vet du själv hur det känns är det troligare att du vet hur du ska göra för att göra upplevelsen så bra och positiv som möjligt för tjejen sen.

Kanske inte så tokigt tips ändå.

De som skriver att mannen borde prova själv, uttrycker det ofta på ett negativt sätt, typ som ett straff, eller av någon underlig rättviseprinsip, men jag tror faktiskt det kan vara bra att ha lite koll på hur det känns....och jag tror inte det är så jättestor skillnad mellan könen. Dock tycker jag ingen, någonsin, ska göra något mot sin vilja och syftet ska vara nyfikenhet och njutning.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

Flera kvinnor skriver här att de behöver vara extra kåta för att uppskatta analsex, men så känner inte jag. Jag kan bli kåt allt eftersom. Det kräver egentligen mindre kåthet än vaginal njutning. Vaginal stimulering är svårare att njuta av om jag inte är kåt Då är jag ju känsligare/skörare, trängre och torrare i slidan .(Jag får dessutom lätt svamp om vi börjar för snabbt med vaginal penetering) Analen är däremot i princip lika. Så att börja smeka runt analen och penetrera den går lättare att börja "tidigare" med. För att njuta ordentligt och få orgasm krävs ju att jag är kåt så klart, men för mig funkar det bra att smyga igång kåthet analt.

Jag går inte heller igång på att det skulle vara dirty, eller typ förbjudet. Jag tyckte möjligen det kändes lite extra intimt de första gångerna, men för mig handlar det om konkret njutning. Att samtidigt få ett finger eller en leksak analt samtidigt som annat sex är det allra skönaste för mig.

• New  Dawn
    Anonym (smakfråga) skrev 2017-06-15 23:47:32 följande:

Vetefan om jag håller med om det, förkärleken för fisringen verkar vara klart överrepresenterad hos porrskadade killar som inte direkt är kända för att se kvinnor som personer utan snarare som köttstycken som existerar för deras njutning

Anatomiskt sett skiljer sig en mansröv inte nämnvärt mycket från en kvinnoröv, den fyller samma funktion och är lika erogen. Mao borde det inte vara mer njutbart för en kvinna att ta den i tvåan än vad det är för en man.

Jag tror att det är vanligare att kvinnan är mottagare vid analsex, än att mannen är det, bland heterosexuella.

Orsaker till det är väl mest att det inte ger kvinnan något fysiskt att göra det på mannen. Färre kvinnor tänder på att ge analsex och en hel del män känner väl osäkerhet att föreslå det. En del män känner nog motstånd pga att det förknippas med homosexualitet. En ytterligare negativ aspekt för män är att anal stimulans kan ha negativ effekt på ståndet

Jag tror dock att många (de flesta?) män har stor möjlighet att njuta analt. Jag tror också (de flesta?) kvinnor har möjlighet att njuta analt. Problemet är att det tar lite tid att vänja sig och att man måste ta det försiktigt. Vi har upptäckt anal njutning samtidigt. Det kan jag rekommendera
Svar på tråden Tjejer som gillar analt, finns det?