Anonym (Man 34) skrev 2017-06-16 09:46:38 följande:
Från klitoris går det nervändar nästan som rötterna i ett träd, i ett rätt stort område. Tydligen skiljer sig denna utbredning från kvinna till kvinna rätt mycket, vilket delvis påverkar individens förmåga att njuta av analsex.
Männen däremot har sin prostata som stimuleras via analsex. Så jag tror inte alls att män o kvinnor har samma möjligheter av att njuta av anal stimulans. Vi ser inte så lika ut trots allt. Däremot har jag ingen aning om män eller kvinnor har mer eller mindre möjlighet att njuta av analsex. I vårt förhållande så tror jag att jag njuter mer av anal stimuli än vad hon gör, hon brukar strappa mig emellanåt, vilket jag uppskattar mycket. Men sådant är ju subjektivt i alla fall.
Fast det finns ju ytterligare en dimension av sexuell njutning. Nerver och fysisk stimulans i all ära men kåtheten är minst lika viktig. En person som verkligen tänder på analsex tycker nog att det är skönare än en person som inte alls tänder på det (för att inte nämna en som verkligen avskyr det men ändå ställer upp), oavsett hur deras nerver är fördelade.