Anonym (T) skrev 2017-02-11 12:33:23 följande:
Rättskydd läste jag om nu! Har varit FL i 1 år nu och innan det inkomst på 136.000/år.
Läste även något om att om hon är skriven hos mig så kan jag inte stämma honom? Men hur gör man då om man vill att hon ska bo mer hos mig?
Gjorde du det? :
Är det verkligen helt omöjligt att företräda sig själv och vinna? Enligt den mening jag kursiverat här, så sa du exakt att du vill företräda dig själv. Dvs sätta dig själv på juristens plats. Men du har inte de kunskaperna om du säger så.
Du skriver även att
Jag har försvarat mig själv sen jag var liten, driver mitt eget företag och har läst strökurser i juridik så känner att jag vet vad jag pratar om! Nej, du verkar inte veta vad du talar om. Ett försvar inom juridiken är något helt annat än att "försvara sig själv sen jag var liten".
Du har uppenbarligen inte koll på hur man gör. Därför ska du anlita en jurist. De har ofta en halvtimmes kostnadsfri rådgivning och på den tiden hinner man ställa en hel del relevanta frågor. Skriv upp vilka frågor du vill ställa innan du ringer. Och kolla upp att den juristen du pratar med är insatt i just familjerätt.