• Ivf-ulrika

Ledsen behöver råd brun flytning

Hej

För en vecka sedan fick vi tillbaka ett 2dg.

Har inte haft någon blödning sen i sättningen.

Men i dag såg jag en brun flytning i bindan.

Mycket sparsam men någon mer som fått detta och hur har det slutat för er?

• Svar på tråden Ledsen behöver råd brun flytning
  • Witttra

Hej! Så länge det inte är mycket blod tycker jag inte du ska oroa dig. Jag har gjort 4 insättningar och har vid alla tillfällen haft lite bruna eller rosa flytningar till och från. Har såklart varit orolig och pratat med alla läkare på kliniken om det och de säger att det är normalt. Du blir extra känslig och lättblödande av alla hormoner. Sen har jag tyvärr aldrig blivit gravid men läkarna är inte alls orolig att de färgade flytningarna är kopplade till det. Lycka till!

• KristinaJ

Tyvärr omöjligt att säga. Önskar själv det fanns svar, men finns så många möjliga orsaker. Min historia:

Färskförsök: bruna flytningar (sparsamma) till och från efter återföring. Livrädd för tidiga tecken på mens. Men det visade sig vara rester från gammal blödning, kanske äggplock, kanske återföring trodde kliniken. Blev aldrig mer än bruna flytningar. Plussade på testdag, sedan bruna flytningar igen, som blev rosa, som blev röda, som blev missfall vecka 6.

Fet: bruna flytningar, exakt samma, med start 10 dagar efter återförandet. Kliniken sa samma, gammal blödning alt. irritation från lutinus. Ingen kan säga. Fick mens innan testdag. 

Fet 2: Inga blödningar, inga färgade flytningar, sov som en kratta from ruvardag 10. Plussade på testdag, igen. Graviditetstecken, stegring på stickan. Slutade noja och testa mig vecka 9 pga kände mig så jäkla gravid. Första VUL v10 = inga hjärtslag. MA. 

Jag hoppas det är rester av gammal blödning i ditt fall. Brunt = gammalt blod = oftast ingen fara. Som IVF:are har det ju bökats ordentligt där inne. Dessutom kan både Lutinus och sköra IVF:slemhinnor ge små blödningar. Jag håller tummarna!

• Snuttis2

Vilken ruvdag är du på?

Kan det vara en nidblödning?

Som andra sagt innan lutinus påverkar slemhinnorna så blödningar är vanliga! Brunt tyder på gammal blödning o ingen färsk sådan! Tror inte du behöver oroa dig!

Haft själv haft blödningar i graviditet som varit bruna!

Svar på tråden Ledsen behöver råd brun flytning