Bör jag ta bolånet?
Jag tycker inte du ska göra det. Om dina föräldrar äger 2 fastigheter så kan de sälja en av dem. Alternativt sälja bostadsrätten och flytta till en mindre. Om du flyttar hemifrån så behövs ju ett rum mindre.
Jag tycker inte du ska göra det. Om dina föräldrar äger 2 fastigheter så kan de sälja en av dem. Alternativt sälja bostadsrätten och flytta till en mindre. Om du flyttar hemifrån så behövs ju ett rum mindre.
De har redan sagt att de kan sälja dessa men att de redan är till mig och min bror och att det är därför de väntar med försäljning. Mindre och billigare alternativ finns inte här i Sthlm än den vi bor i
Du är alldeles för ung för så stort ansvar. Din mamma borde inte lägga så stor börda på dig. Med tanke på din ålder bör dina föräldrar i alla fall vara 40+, att någon plötsligt förändras till det bättre vid 40+ är, helt ärligt, synnerligen ovanligt. Människor förblir ofta som de är vid 40, 50, 60, 70.
Vad jobbar din pappa med? Hjälp honom ta eget ansvar istället för att kratta manegen åt honom. Flytta hemifrån och ta eget ansvar för ditt eget liv. Då kan de sälja 4:an och köpa en 3:a. Din bror är 18, se över hans möjlighet att flytta hemifrån. Kan han ställa sig i kö till en studentbostad till exempel? När han också flyttar kan de köpa en 2:a istället. Säljer de fastigheterna utomlands får de ner lånet ytterligare.
Du hjälper dem inte genom att ta lånet. De är vuxna, hjälp dem istället att ta eget ansvar för sitt eget liv. Sätt ner foten!